پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
سردار سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا، گفت: «‌۹۰ درصد جامعه به اصل حجاب به‌عنوان صیانت از ارزش‌ها اعتقاد دارند و آن را می‌پذیرند؛ ما با این تعداد مشکل نداریم، آنان حق دارند از مسئولان نظام در این رابطه مطالبه کنند و ما باید زمینه زندگی سالم را برای آنان فراهم کنیم. معتقدیم آن اقلیتی که براساس قانون کشور مرتکب جرم می‌شوند، همانند قاچاق مواد مخدر، قتل، احتکار ارزاق عمومی و... بنا به مطالبه مردم از پلیس بایستی با این‌گونه مجرمان برخورد شود». این جدیدترین اظهارات منتشرشده از سوی مسئولان پلیس درباره اجرای طرح برخورد با بدحجابی در جامعه است؛

شعار سالطرحی که براساس گفته‌های این مقام انتظامی «طرح ناظر» نام دارد و در قالب آن قرار است با بی‌حجابی چه در خودرو و چه در معابر عمومی برخورد شود. به نظر می‌رسد تشدید برخوردهای انجام‌شده در روزهای اخیر که در قالب آن چندین رستوران و کافه و مرکز غذاخوری (فودکورت) پلمب شده است، بخشی از همین طرح ناظر است.در روزهای اخیر همچنین ویدئوهایی از برخورد تند نیروهای پلیس با دختر جوانی منتشر شد که واکنش‌های زیادی در پی داشت. در این ویدئو یک مأمور با لباس نظامی و فردی با لباس شخصی دختر جوانی را که جیغ می‌زد، به زور و برخورد وارد ماشین پلیس کردند.همیشه با آغاز فصل گرما فعالیت نیروهای گشت ارشاد و پلیس که وظیفه آنها برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی اعلام شده، تشدید می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد سطح برخورد در سال 98 به نسبت سال‌های گذشته بیشتر شده است.سخنانی که ابتدای این گزارش به نقل از جانشین فرمانده ناجا منتشر شد، در حاشیه برگزاری همایش فرماندهان و مدیران استان مازندران، اعلام شد، به گزارش سایت پلیس، او درباره طرح «ناظر» تأکید کرد: طرح ناظر محدود به خودرو نیست و نیروی انتظامی نمی‌تواند به مردم بگوید هر جرم مشهودی که در جامعه رخ می‌دهد، به من مربوط نیست. ‌سردار ایوب سلیمانی با بیان اینکه یکی از این جرائمی که قانون‌گذار مصوب کرده، کشف حجاب در معابر عمومی است، ادامه داد: پلیس معتقد است علاوه بر اینکه اصل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بحثی ذاتا اجتماعی محسوب می‌شود، اما حاصل سوغات غرب و بی‌توجهی‌ها در داخل کشور است که دشمن قصد دارد از این طریق به ما ضربه وارد کند.سردار سلیمانی افزود: ترویج مفاسد اخلاقی و اجتماعی، یکی از برنامه‌های دشمن در کشور است که این کار را حساس‌تر و جدی‌تر می‌کند؛ پلیس به کشف حجاب به‌عنوان پدیده اجتماعی نگاه نمی‌کند و به این نتیجه رسیده که از خارج از کشور این موضوع هدایت می‌شود. مطابق قانون، کشف حجاب جرم محسوب می‌شود و پلیس موظف به برخورد با بی‌حجابی چه در خودرو و چه در معابر عمومی است.او گفت: ۹۰ درصد جامعه به اصل حجاب به‌عنوان صیانت از ارزش‌ها اعتقاد دارند و آن را می‌پذیرند؛ ما با این تعداد مشکل نداریم، آنان حق دارند از مسئولان نظام در این رابطه مطالبه کنند و ما باید زمینه زندگی سالم را برای آنان فراهم کنیم. سردار سلیمانی افزود: معتقدیم آن اقلیتی که براساس قانون کشور مرتکب جرم می‌شوند، مانند قاچاق مواد مخدر، قتل، احتکار ارزاق عمومی و... بنا به مطالبه مردم از پلیس بایستی با این‌گونه مجرمان برخورد شود.

او میانگین موفقیت طرح ناظر را بیش از ۵۰ درصد در سطح کشور برشمرد و گفت: طرح مذکور منحصر به خودرو نیست. جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: هرگاه طرح مقابله از سوی نیروی انتظامی در یک مورد به اجرا گذاشته می‌شود، برخی‌ها به‌دنبال جوسازی هستند و این بی‌انصافی است که به این بحث‌ها توجه نمی‌کنند و می‌گویند شما کار دیگری ندارید، همین یک کارتان مانده، درحالی‌که وظیفه پلیس است با تمام وجود با بی‌قانونی برخورد کند و در این مورد کوتاه نمی‌آییم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود همچنین به طرح «دریا» که در سواحل شمالی کشور در فصل تابستان اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: طرح دریا با هدف ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندانی که از اقصا نقاط کشور به خطه سرسبز شمال سفر می‌کنند، در تفرج‌گاه‌ها، محورها و معابر و نیز سواحل دریا اجرا می‌شود. در اجرای طرح دریا با محوریت وزارت کشور و استانداری‌ها، هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های دخیل در این رابطه انجام شده است. هنوز ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اما با توجه به رضایت نسبی شهروندان، طرح دریا، طرح موفقی بوده است.

او به حمایت مسئولان سیاسی و قضائی استان از طرح دریا اشاره و بیان کرد: اگر برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در این طرح عمل نکنند، با آنان برخورد می‌شود. انتظار ما این است، بخش‌های مختلف مسئولیت‌پذیری بیشتری از خود نشان دهند، زیرا قرار نیست پلیس به‌جای سازمان‌های دیگر کار کند، برای مثال پیمانکارهایی که با شهرداری قرارداد بسته و طرح‌های دریا را اجرا می‌کنند، باید پاسخ‌گوی شهرداری باشند و براساس قانون نیز باید علاوه بر توصیه‌های پلیسی، در حد مسئولیت‌های ایجابی قانون را رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه متولیان امور فرهنگی باید در طرح دریا، در راستای فرهنگ‌سازی به وظایف خود عمل کنند، گفت: پلیس در حال رصد و ارزیابی مجموعه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربطی است که باید در طرح دریا فعالیت کنند؛ اکنون شرایط خوب است اما باید بهتر شود و قطعا در آینده نزدیک، مشکلات رفع خواهد شد. نیروی انتظامی اگر با جرم و تخلفاتی روبه‌رو شود، آن را به مراجع قضائی و مسئولان امر در حوزه حاکمیت منعکس می‌کند؛ با توجه به نوع جرم برخوردهای متفاوتی نیز صورت می‌پذیرد.سردار سلیمانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره پلاژهای خصوصی گفت: پلیس مانع کسب درآمد و منکر کار آنها نیست، اما خواستار رعایت قانون در این‌گونه موارد است؛ هرچند مشکلات حادی در این زمینه وجود ندارد، اما انتظار این است که قانون بهتر از این رعایت شود که شاهد روند روبه‌رشد در این زمینه هستیم.او با اشاره به اجرای سه‌ماهه طرح تابستانه دریا، بیان کرد: در صورت تخطی بخش خصوصی از مقررات تعیین‌شده، به مراجع صلاحیت‌دار معرفی می‌شود، البته پلیس علاقه‌مند است به این مراحل کشیده نشود و نیازی به استفاده از این‌گونه اختیارات نباشد. بخش‌های خصوصی با رعایت حقوق شهروندی و تکالیفی که بر عهده دارند، می‌توانند کمک کنند تا طرح دریا به‌خوبی اجرا شود.این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی در مناطق ممنوعه حضور دارد و تلاش می‌کند در این مناطق حضور پررنگ‌تری داشته باشد. سردار سلیمانی با بیان اینکه در طرح دریا هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد که مشکلی برای برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: امسال، وزارت کشور سازوکار خوبی در این زمینه پیش‌بینی کرده و وظایف همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مشخص شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق ، تاریخ انتشار 4 تیر 98، کد خبر: 223543 ، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
arb
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
قانون باید همیشه،دقیق،کامل،قاطع و بدون تبعیض اجرا شود.
این نباشد که فقط برای مردم عادی اجرا شود و هنرمندان،ورزشکاران،سیاسیون و وابستگانشان و در کل افراد مشهور و اطرافیانشان مصونیتی داشته باشند،در صورتی که گناه خواص بزرگتر از عوام است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین