پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۶۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
روح الله خزایی، رئیس اداره سرمایه گذاری و نماینده منطقه آزاد اروند گفت: در شرایط تحریم می بایست راه را برای حضور افراد علمی و خلاق مناطق آزاد باز کنیم تا با ایجاد خلاقیت در تولید و صادرات بتوانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.
شعار سال:رئیس اداره سرمایه گذاری و نماینده منطقه آزاد اروند گفت: در شرایط تحریم می بایست راه را برای حضور افراد علمی و خلاق مناطق آزاد باز کنیم تا با ایجاد خلاقیت در تولید و صادرات بتوانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.
مزیت های فعالیت های استارت‌ آپی در منطقه آزاد اروند
روح الله خزایی، رئیس اداره سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در خصوص فعالیت های استارت‌ آپی در منطقه آزاد اروند به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: از سال ۹۷ که مناطق آزاد به سمت ایجاد مراکز نوآوری و فناوری روی آوردند و قانون و آیین نامه های مربوط به آن تصویب شد منطقه آزاد اروند هم اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری کرد.
وی افزود: برگزاری رویدادهای استارت آپی در حوزه های مختلف در منطقه آزاد اروند، با استقبال گسترده ای روبرو شده و به همین دلیل در سال گذشته این مرکز را آماده سازی و تجهیز کردیم. البته تفاوت این مراکز نوآوری با مراکز رشد در پایه اصلی مراکز نوآوری یعنی استارت آپ هاست و توسط بخش خصوصی و حمایت منطقه آزاد اداره می شود و خوشبختانه ورودی های استارت آپ در این مراکز به محصول و بازار کار می رسند.

خزایی در ادامه تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از مرکز، بازدید و آن را مورد تایید قرار داده است و ما در نمایشگاه اینوتکس توانستیم با یکی از شتاب دهنده های بخش خصوصی به تفاهم برسیم و روز آخر نمایشگاه نیز تفاهم نامه منعقد و به زودی این شتابدهنده در مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند مستقر و شروع به خدمات دهی به استارت آپ ها خواهد کرد.
مزیت های فعالیت های استارت‌ آپی در منطقه آزاد اروند
رئیس اداره سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه با وجود حدود ۱۲ دانشگاه و ۳۰ هزار دانشجو، پتانسیل بالایی برای حوزه استارت آپی دارد. مزیت هایی که این منطقه برای شرکت های دانش بنیان و فعالیت های استارت آپی قائل است کم نیست و از آنجایی که این منطقه پتانسیل های بازرگانی، صنعتی و… دارد می تواند فعالیت های گوناگونی در حوزه صنعت ارائه کند؛ از جمله پالایشگاه، فعالیت های تولیدی، بسته بندی و…

وی همچنین در خصوص پتانسیل دانشگاهی و علمی منطقه آزاد اروند در حوزه صادرات گفت: منطقه آزاد اروند رتبه اول صادرات را در مناطق آزاد دارد؛ که این میزان بالغ بر یک میلیارد دلار است که بخش عمده ای از این موفقیت حاصل فعالیت های علمی و دانشگاهی و وجود دانشکده های پزشکی، مهندسی و علوم انسانی موفقی است که نیروی انسانی متخصص و کارآمدی را پرورش می دهد. دانشگاه های این منطقه نیز متشکل از هیئت های علمی برجسته ای هستند که هر ساله با شرکت در جشنواره خوارزمی یک عنوان برگزیده را به خود اختصاص می دهند.
خزایی در ادامه وجود آزمایشگاه های مجهز و تخصصی حوزه های پزشکی و غیر پزشکی، غذا و دارو در منطقه را موجب بی نیاز شدن آن از پایتخت دانست و عامل جمعیت را یکی دیگر از پتانسیل های منطقه دانست و افزود: منطقه اروند در یک شعاع ۲۰۰ کیلومتری، حدود ۱۰ میلیون جمعیت را داراست که شامل استان خوزستان و استان بصره است و می توانند از ظرفیت های منطقه در زمینه شکوفایی اقتصادی و فرهنگی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استان بصره با فاصله ۳۰ دقیقه ای از منطقه اروند قرار دارد که با رایگان کردن روادید بین ایران و عراق این پتانسیل به وجود خواهد آمد که استارت آپ ها در حوزه عراق فعالیت کنند. عراق دارای ظرفیت های مناسبی برای فعالیت در حوزه های مختلف است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:6تیر1398،کدخبر:107403،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
در شرایط تحریم می بایست راه را برای حضور افراد علمی و خلاق مناطق آزاد باز کنیم تا با ایجاد خلاقیت در تولید و صادرات بتوانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین