پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
دانشگاه هاروارد آمریکا اعلام کرد، به اجرای توافق‌ همکاری با موسسه خیریه "محمد بن سلمان بن عبدالعزیز" معروف به "مسک" پایان داده است.
شعارسال:دانشگاه هاروارد آمریکا اعلام کرد، به اجرای توافق‌ همکاری با موسسه خیریه "محمد بن سلمان بن عبدالعزیز" معروف به "مسک" پایان داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جاناتان سوین، سخنگوی دانشگاه هاروارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، بورس تحصیلی تابستانه‌ای که هر ساله این دانشگاه برای ۱۰۰ دانشجوی سعودی انتخاب شده توسط موسسه "مسک" اختصاص داده بود، ملغی شده است.

این مسئول دلیل لغو توافق‌نامه مذکور را بیان نکرد. اما به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری کشورش در استانبول، تعدادی از دانشگاه‌های دنیا همکاری خود را با دانشگاه‌های سعودی لغو کردند.

توافقنامه مذکور میان دانشگاه هاروارد و موسسه مسک در سال ۲۰۱۶ به مدت پنج سال منعقد شد و بر اساس آن، این دانشگاه هر ساله به حدود ۸۰۰ دانشجو بورس تحصیلی تابستانه ارائه می‌کرد که ۱۰۰ تن از دانشجویان سعودی به انتخاب موسسه مسک انتخاب می‌شدند. موسسه مسک یک نهاد غیرانتفاعی است که ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۱ آن را تاسیس کرد و اهداف آن نظارت و تشویق به آموزش و توسعه مهارت‌های جوانان به منظور آینده بهتری برای عربستان عنوان شد.

پیش از این هم به دلیل قتل خاشقجی، دانشکده کندی در دانشگاه هاروارد از میزبانی ترکی الفیصل، سفیر اسبق عربستان در آمریکا جهت سخنرانی پوزش طلبیده بود. همچنین در ماه فوریه حدود ۱۰۰ تن از اعضای دانشگاه هاروارد در کتابخانه عمومی کمبریج تظاهرات کرده و از دانشگاه‌ها خواستند روابط مالی خود را با دولت عربستان شفاف‌تر کنند.

دو هفته پیش نیز کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گزارشی را که اگنس کالامار، گزارشگر این سازمان در خصوص قتل خاشقجی تهیه کرده بود، منتشر کرد. کالامار در آن گزارش اعلام کرده بود، این قتل عامدانه و خارج از چارچوب قضایی انجام شده و عربستان مسئول آن است. وی تاکید کرده بود، ادله و شواهدی در اختیار دارد که تحقیقات درباره مسئولان ارشد این کشور از جمله ولیعهد سعودی را ضروری می‌سازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار15 تیر 98، کدخبر: 1276847،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین