پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
تعدادی از فعالان محیط زیستی با تجمع در محل ایجاد معدن مرمریت در کوه بِیرَمی شهرستان دشتی جلوگیری از فعالیت واحد‌های معدنی بدون توجه به مسائل زیست محیطی را خواستار شدند
شعارسال:تعدادی از فعالان محیط زیستی با تجمع در محل ایجاد معدن مرمریت در کوه بِیرَمی شهرستان دشتی جلوگیری از فعالیت واحد‌های معدنی بدون توجه به مسائل زیست محیطی را خواستار شدند.

 فعالان زیست محیطی که از پیش برای تجمع در خصوص ممنوعیت فعالیت معادن در کوه بیرمی اطلاع رسانی کرده بودند، دیروز در تنگ شیرینه و محل ساخت معدن مرمریت جمع شدند و اعتراض خود را در خصوص فعالیت این معدن اعلام کردند.

آنان از مسئولان خواستند که مجوز معدن را لغو کنند تا کوه بیرمی که بلندترین قله استان بوشهر را به ارتفاع ۱۹۵۰ متر در خود جای داده، به عنوان یک ثروت ملی برای نسل آینده حفظ شود.

در همین حال مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به ایرنا گفته است، لغو مجوز فعالیت واحد معدنی سنگ مرمریت شهرستان دشتی واقع در محدوده منطقه حفاظت شده کوه بیرمی (تنگ شیرینه) در دست پیگیری است.

فرهادی قلی نژاد افزود: با حضور محیط‌بانان از جاده کشی این واحد معدنی جلوگیری شده و از هفته پیش رو این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون چندین شکایت در این باره مطرح شده با این وجود هنوز مجوز فعالیت این واحد معدنی باطل نشده که اداره کل حفاظت محیط زیست استان این موضوع را تا حصول نتیجه دلخواه مردم پیگیری می‌کند.

ارتفاعات بیرمی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد.










شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خلیج فارس، تاریخ انتشار20 تیر 98، کدخبر: 271840، pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین