پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
دریاچه کیو در شمال غرب شهر خرم‌آباد از ارزش‌های گردشگری درون‌شهری برخوردار بوده و همچنین زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است.دریاچه کیو تنها دریاچه طبیعی در ایران است که در یک فضای شهری قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی برای مردم شهر خرم‌آباد اهمیتی بیشتر از یک دریاچه دارد و پیوند عمیقی با تاریخ، فرهنگ و سرزندگی این شهر پیدا کرده است.
شعار سال: دریاچه کیو در شمال غرب شهر خرم‌آباد از ارزش‌های گردشگری درون‌شهری برخوردار بوده و همچنین زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است.

دریاچه کیو تنها دریاچه طبیعی در ایران است که در یک فضای شهری قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی برای مردم شهر خرم‌آباد اهمیتی بیشتر از یک دریاچه دارد و پیوند عمیقی با تاریخ، فرهنگ و سرزندگی این شهر پیدا کرده است.
دریاچه کیو در شمال غرب شهر خرم‌آباد در کنار پارکی با همان نام قرار گرفته است. مساحت دریاچه هفت هکتار و عمق آن بین سه تا هفت متر است. این دریاچه از ارزش‌های توریستی درون‌شهری برخوردار بوده و همچنین زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است.
کیو در لری خرم‌آبادی به‌معنی کبود رنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه ست که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود و آب دریاچه از چشمه تأمین می‌شود و به‌لحاظ ویژگی‌های خاص خود می‌تواند به‌عنوان یکی‌ از مراکز جذب گردشگر تبدیل شود. این دریاچه به شهر خرم‌آباد جلوه خاصی داده و در کنار جاذبه‌های تاریخی فراوان در دره خرم‌آباد و چشمه‌های پُر آب شهر را در ردیف یکی‌ از شهر‌های زیبا قرار داده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایکنا،تاریخ انتشار:26 اسفند1397،کدخبر:3796785،lorestan.iqna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین