پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: برخی از مدیریت‌های میانی باید تغییر کنند تا این جوانان و متخصصان بتوانند به فعالیت قبلی خود بازگردند افرادی را هم که به دلایل تفاوت دیدگاهی که اهل مماشات نبودند، از این مجموعه خارج شده اند، می توان بازگرداند و تنها بستگی به این دارد که چه کسی آنها را صدا بزند.
شعارسال: فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر زمان لازم است تا به نقطه اوج کشور در مسیر هسته ای قبل از برجام بازگردیم اظهار داشت: با دولت و دستگاه اجرایی فعلی کشور اصلا نمی توان درباره زمان بازگشت به توان هسته ای قبلی نظر قطعی داد.

وی با بیان اینکه کسانی که هم اکنون دستگاه اجرایی را در دست دارند در زمینه هسته ای حرکتی نکرده‌اند عنوان کرد: حرکات دولت بیشتر از آنکه در مسیر پیشرفت هسته ای کشور باشد، حالت التماس به غرب به خود گرفته است و با این روند نمی توان گفت چه زمانی به نقطه اوج کشور در مسیر هسته ای باز می گردیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باید رویکرد و افرادی که در دستگاه اجرایی قرار گرفته اند تغییر کنند عنوان کرد: باید افرادی با تفکرات سابق به سیستم هسته‌ای کشور باز گردند تا بتوانیم به نقطه اوج قبلی خود بازگردیم.

عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت بازگشت تیم سابق و اراده برای بازگشت چه میزان زمان لازم است عنوان کرد: تفکری که الان در بحث هسته ای وجود دارد معتقد است که فردو از ابتدا تحقیقاتی بوده اما تفکری که در زمان ما بود فردو را کاملاً تولیدی می دانست.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که فکر کنیم فردو تحقیقاتی است خب پیشرفتی برای آن متصور نیست اما اگر فردو تولیدی شود، باید در آن ماشین های جدیدی نصب شود و حتی در فردو می توانیم اورانیوم بالاتر از 56 درصد غنی سازی کنیم که در این صورت می توانیم بگوییم با سرعت به توان قبلی و حتی بالاتر باز می گردیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ضمن بیان این مساله که دولت تمایلی به پیشرفت هسته ای ندارد عنوان کرد: وقتی صحبت از بازگشت فردو می شود، دولت اعلام می کند که فردو را بازطراحی می کند و این یعنی فردو در حد تحقیقاتی باقی بماند.

عباسی در ادامه افزود: دولت فعلی کار رسانه ای قوی انجام داده و می داند که حافظه تاریخی مردم ضعیف است از همین رو در شرایطی مثل الان مدتی ژست انقلابی گرفته و باز دوباره عقب نشینی می کنند؛ از همین جهت معتقدم باید مدیریت تغییر کند چرا که دیدگاه این مدیریت اصلا به سمت انجام کار جدیدی در کشور نیست.

وی با بیان اینکه فردو می تواند یکی از عوامل پیشرفت هسته ای کشور باشد تأکید کرد: اگر فردو به کارکرد اصلی خود باز گردد اینبار نه تنها غنی سازی 20 درصد بلکه به غنی سازی 56 درصد هم می رسد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در خصوص بیکار شدن بسیاری از مهندسان و دانشمندان در حوزه های مرتبط با فعالیت هسته ای در کشور نیز گفت: قبلا هم گفتم یکی از معاونان ما بعد از برکناری از سازمان انرژی اتمی به کشاورزی پرداخته است که البته کشاورزی هم شغل بدی نیست و وقتی کسی دغدغه مردم را داشته باشد یک بار در سازمان انرژی اتمی و یک بار هم به سراغ تأمین غذای مردم می رود.

عباسی ضمن بیان این نکته که برای جمع کردن تیم قبلی مشکل زیادی وجود ندارد هم گفت: بسیاری از افرادی که اکنون در سازمان و شرکت های وابسته در حال فعالیتند، افراد کارآمدی هستند و کارهای زیادی از آنها بر می آید اما تا کنون به آنها اجازه کار نداده اند.

وی در ادامه افزود: ظرفیت نیروی انسانی خوبی در مجموعه انرژی اتمی و شرکت های وابسته آن وجود دارد که البته به خاطر محدود شدن فعالیت های هسته ای به کارهای روزمره پرداخته اند و از پتانسیل و توانایی آنها استفاده نمی شود.

اگر نظام اراده کند همه متخصصان و دانشمندان به مجموعه انرژی اتمی باز می گردند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی همچنین تصریح کرد: برخی از مدیریت‌های میانی باید تغییر کنند تا این جوانان و متخصصان بتوانند به فعالیت قبلی خود بازگردند افرادی را هم که به دلایل تفاوت دیدگاهی که اهل مماشات نبودند، از این مجموعه خارج شده اند، می توان بازگرداند و تنها بستگی به این دارد که چه کسی آنها را صدا بزند اگر نظام تصمیم بگیرد و دستگاه اجرایی تغییر کند، افرادی که باز می گردند هیچ نسل جوانی هم که در این مدت آموزش دیده اند و تربیت شده اند به این مجموعه اضافه شده و اتفاقات بسیار خوبی در زمینه هسته ای رخ خواهد داد.

عباسی همچنین تأکید کرد: تا این دستگاه اجرایی روی کار است گرانی، مماشات با غرب، وادادگی و ... هم وجود دارد؛ اینها به سخنان رهبری هم گوش نمی کنند و به دنبال ایجاد شو برای تطهیر چهره خود هستند و از همین جهت امیدی به اتفاقات مهم هسته ای در این دولت ندارم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 31 تیر 1398 ، کدخبر: 1505452 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین