پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: طی امسال و سال آینده، 7 آزادراه بزرگ در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که تأثیر مثبتی در چرخه اقتصاد و حمل و نقل کشور خواهد داشت.
شعارسال: خیرالله خادمی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه همت که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و تدبیر وزارت راه و شهرسازی در سال98 و 99 برای توسعه آزادراهها است؛ در حال حاضر دو هزار و 17 کیلومتر زیربار ترافیک است.

وی بیان کرد: احداث پنج هزارکیلومتر آزادراه در دستور کار است که از این پنج هزار کیلومتر، هزار و 116 کیلومتر هم در حال اجراست و طبق برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه، مقرر شده است در سال‌های97 و 98 هفت آزادراه بزرگ در کشور به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال به زودی به بهره‌برداری می رسد، ادامه داد: پروژه کنارگذر جنوبی تهران به عنوان شاهراهی به طول 158 کیلومتر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و تهران و البرز را از مشکل ترافیک نجات می دهد.

خادمی با اشاره به مشکلات آزادراه همت و تاخیرهای رخ داده در بهره‌برداری از این پروژه مهم گفت: پروژه همت به طول 14.6 کیلومتر به عنوان یکی از آزادراههای مهم به بهره برداری خواهد رسید؛ همچنین کنارگذر شرقی اصفهان به طول 63 کیلومتر تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: 25 میلیارد تومان در پروژه آزادراه همت تا کرج معارض داریم که 20 میلیارد تومان در بخش رمپ و لوپ‌ها است، ضمن آنکه 5 واحد مسکونی و 5 مرکز تفریحی و استراحتگاهی جزو معارض آن محسوب می‌شوند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: آزادراه خرم‌آباد به بروجرد نیز به طول 67 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد از دیگر پروژه‌هاست که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخشی از آزادراه ارومیه به تبریز تحت عنوان قطعه شماره چهار به طول 33 کیلومتر ظرف مدت یک ماه دیگر به بهره‌برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگترین آزادراه در حال ساخت کشور، آزادراه اصفهان به شیراز به طول 224 کیلومتر است که از ایزدخواست شروع می‌شود و به شیراز می‌رسد.

وی ادامه داد: حدود 600 کیلومتر آزادراه در دوسال 97 و 98 به انجام می‌رسد و 26 درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش می‌یابد که اقدام بسیاربزرگی است و تأثیر مثبتی در چرخه اقتصاد و حمل و نقل کشور خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 8 هزار و 100 میلیارد تومان برای این آزادراه‌ها هزینه شده است و هزینه روی زمین ما 20 هزار میلیارد تومان است و 3 هزار و 400 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز داریم که سهم دولت 1400 میلیارد تومان و سهم بخش خصوصی 2 هزار میلیارد تومان است.

بنیاد مستضعفان پیمانکار خط آهن شلمچه - بصره شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه برای احداث خط آهن شلمچه - بصره آماده هستیم،‌ اظهار داشت:‌ ابتدا باید کشور عراق اراضی را دراختیار ما قرار دهد، البته آنجا منطقه جنگی بوده است و ضرورت دارد پاکسازی اراضی هم انجام شود.

وی ادامه داد:‌هفته آینده تیم هشت نفره ما از محل احداث خط آهن در عراق بازدید می‌کند و جلساتی خواهند داشت.

وی گفت:‌کشور عراق بنیاد مستضعفان را به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار این پروژه پذیرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1398 ، کدخبر: 13980501000128 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
انشاله که از نظر ایمنی و اسفالت مشکلی نداشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین