پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران با اشاره به چگونگی مسدود شدن حساب کسب و کارهای آنلاین، گفت: با مذاکراتی که از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با معاونت فضای مجازی دادستانی صورت گرفته است، در آینده نزدیک حساب بانکی کسب و کارهای عضو این اتحادیه به نسبت جرم مسدود خواهد شد.

شعار سال: رضا الفت‌نسب در خصوص این مشکل اعضا افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه کسب و کار آنلاین وجود دارد، بحث مسدودسازی حساب بانکی کسب و کارهای اینترنتی با هرگونه شکایت بدون بررسی است. در واقع بازپرس‌ها سریعا حساب‌های بانکی کسب و کارها را مسدود می‌کنند بدون آنکه بررسی خاصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در برخی موارد، کلاهبرداران با فیشینگ اطلاعات کارت مردم را می‌دزدند، بعد با مراجعه به سایت‌های اینترنتی و استارت آپ‌ها کالا یا خدمات خرید می‌کنند، اما بعد دادسرا به عنوان پیگیری شکایت، حساب بانکی را بر اساس مبلغ یا به صورت کلی مسدود می‌کند که ناحق است.

الفت‌نسب بیان کرد: در فضای فیزیکی اگر با کارت سرقتی از فروشگاهی خرید شود، هیچ کس از شخص مغازه‌دار شاکی نمی‌شود که کارت در این مغازه کشیده شده و پول از حساب کسرشده است و حسابی نیز مسدود نمی‌شود اما متاسفانه در کسب و کارهای آنلاین به دلیل اینکه شفاف است، جلوی کسب و کار گرفته می‌شود و بعضا دیده شده که کل حساب را مسدود می‌کنند.

وی اظهارکرد: ما این مشکل را با پلیس فتا چندین بار مطرح کرده‌ایم ولی متاسفانه موفق نشده‌ایم کار خاصی انجام دهیم. معاونت فضای مجازی دادستانی در این خصوص ورود کرده و شماره حساب بانکی کسب وکارهای اینترنتی عضو اتحادیه را گرفته و بعد از این، اگر سرقتی یا سوء استفاده مالی در محیط این کسب و کارها اتفاق بیفتد، صرفا به همان میزانی که احتمالا جرم اتفاق افتاده است حساب مسدود می‌شود نه کل حساب، و انشاءالله در آینده نیز به واسطه پیشرفت فناوری و به واسطه اینکه این کسب وکارها جواز کسب دارند و رسمی کار می‌کنند، حذف خواهد شد.

الفت نسب ادامه داد: اتحادیههمواره با اعضای خود همکاری لازم را در جهت رعایت حقوق شهروندان انجام می‌دهد و از این پس نیز اگر سرقتی در چنین فضاهایی صورت گیرد، کسب و کارهای آنلاین دیتاهای مربوط به این افراد را در اختیار نهادهای قضایی و امنیتی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای عضو اتحادیه با اعلام دادستانی دیگر مشکل مسدودی حساب را نخواهند داشت، افزود: کسب و کارهای اینترنتی که عضو اتحادیه نیستند و بر همین اساس طبق اعلام دادستانی مشمول نیستند، می‌توانند خود را به اتحادیه برای بررسی معرفی کنند تا در نهایت با تایید اتحادیه و اعلام به دادستانی، مسدودی حساب بانکی رفع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 11 مرداد 98، کد مطلب: 83419221: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین