پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی اقدام به شلیک دو پرتابه ناشناس از ساحل شرقی خود کرده است.

شعار سال : ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی اقدام به شلیک دو پرتابه ناشناس از ساحل شرقی خود کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که این پرتابه ها در دو شلیک بامداد روز سه شنبه از استان هوانگهه جنوبی در ساحل شرقی کره شمالی پرتاب شده است.

در همین حال خبرگزاری مرکزی کره شمالی با اعتراض به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که پیونگ یانگ ممکن است در صورت تداوم این رزمایش ها به دنبال «راهی جدید» باشد.

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با وجود هشدارهای کره شمالی، از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت ۲۵ روز ادامه دارد.

این چهارمین بار در دو هفته اخیر است که کره شمالی اقدام به آزمایش موشکی می کند. پیونگ یانگ در سه آزمایش پیشین نوعی موشک بالستیک کوتاه برد را شلیک و سامانه پرتاب موشکی جدید را آزمایش کرد.

منابع اطلاعاتی آمریکا بامداد جمعه خبر دادند که کره شمالی دو موشک دیگر پرتاب کرده است.

این منابع بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کردند این پرتابه ها که در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد، شبیه آزمایش های موشکی دو هفته گذشته این کشور بوده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز با تایید این شلیک ها اعلام کرد این پرتابه ها به ترتیب در ساعت های 2:59 و 3:23 صبح از استان همگیونگ جنوبی پرتاب شدند.

کره شمالی بامداد چهارشنبه هفته گذشته نیز دو موشک بالستیک کوتاه برد را از مکانی در نزدیکی ونسان، واقع در شرق این کشور، شلیک کرد.

پیونگ یانگ دو هفته پیش نیز دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد. «جئونگ کیئونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد که نوع موشک های آزمایش شده روز چهارشنبه مشابه موشک های هفته پیش است.

رهبر کره شمالی آزمایش های هفته گذشته کشورش را هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا توصیف کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از آزمایش های موشکی چندباره کره شمالی به دنبال نشست ناموفق او با کیم جونگ اون رهبر این کشور، همچنان به بی اهمیت جلوه دادن این آزمایش ها ادامه می دهد.

ترامپ عصر جمعه در پیامی توئیتری با اشاره به آزمایش های موشکی چند روز اخیر کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون و کره شمالی در چند روز گذشته 3 موشک کوتاه برد آزمایش کرده اند. این آزمایش های موشکی نقض توافق امضاشده دو کشور در سنگاپور نیست و در آن نشست نیز وقتی ما [با هم] دست دادیم، هیچ صحبتی از موشک های کوتاه برد نبود.

وی با اذعان به اینکه آزمایش های اخیر موشکی در کره شمالی ممکن است نقض کننده قطعنامه های سازمان ملل متحد باشد، افزود: رئیس کیم قصد ندارد با نقض اعتماد مرا ناامید کند، چیزهای بسیاری هست که کره شمالی می تواند به دست آورد. استعداد این کشور تحت رهبری کیم جونگ اون نامحدود است.

ترامپ همچنین با تاکید بر اینکه کیم «چشم انداز زیبایی» برای کشور خود دارد، مدعی شد که این چشم انداز تنها ازسوی آمریکا و تحت ریاست جمهوری او قابل دستیابی است.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه های اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

ترامپ و کیم برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند. ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه 1398 نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت انتخاب ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398، کدخبر: 493914،www.entekhab.ir

 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
کره شمالی ام خوب داره میتازه ها ایول ایول
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین