پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
شهرداری تهران با اعلام اینکه برای اجرای طرح مسکن امید که تاثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده دارد پای کار آمده است از نهادهای دولتی انتقاد می‌کند که تاکنون حتی یک مترمربع زمین هم واگذار نکرده‌اند.

شعارسال: شهرداری تهران با اعلام اینکه برای اجرای طرح مسکن امید که تاثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده دارد پای کار آمده است از نهادهای دولتی انتقاد می‌کند که تاکنون حتی یک مترمربع زمین هم واگذار نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا طرح مسکن امید یا «برنامه ملی بازآفرینی شهری» که در برنامه ششم توسعه نیز گنجانده شده در دولت تدبیر و امید اجرایی شده و نخستین بخش آن در پایتخت نیز فروردین ماه امسال با مشارکت شهرداری تهران و بهره برداری افزون بر ۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری بهره برداری شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران اما حالا از نهادهای دولتی انتقاد دارد و با بیان اینکه شهرداری به تعهدات خود در پروژه مسکن امید عمل کرده است گفت: اما دستگاه‌های دولتی تاکنون حتی یک مترمربع زمین هم برای اجرای این طرح واگذار نکرده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی این سازمان، کاوه حاجی‌علی‌اکبری با تشریح آخرین وضعیت اجرای پروژه مسکن امید در پایتخت اظهارداشت: زمین‌هایی که قرار بود دولت برای اجرای این پروژه در اختیار بگذارد تا به امروز واگذار نشده و این درحالی است که شهرداری تهران ۱۰ زمین متعلق به خود را برای پروژه مسکن امید در نظر گرفت و تاکنون قرارداد مشارکت پنج قطعه زمین نیز منعقد شد.

وی افزود:‌ تفاهم‌نامه اجرای پروژه مسکن امید حدود یک سال و نیم پیش میان شهرداری تهران و دولت منعقد و براساس آن مقرر شد شهرداری و دولت تعدادی از زمین‌های خود را در اختیار توسعه‌گر قرار دهند تا با ساخت مسکن و انتقال شهروندانی که در بافت های ناکارآمد زندگی می‌کنند بخشی از مشکل بافت فرسوده در پایتخت حل شود.

حاجی‌علی‌اکبری افزود:‌همچنین قراربود شهرداری سهم خود در اجرای این پروژه را به نوسازی بافت های ناپایدار اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر توسعه‌گرها در حال تهیه طرح و دریافت پروانه هستند و برای پنج زمین باقی مانده نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد:‌ قرار بود بخش های مختلف دولت اعم از وزارتخانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش زمین‌هایی را در اختیار پروژه مسکن امید قرار دهند.

حاجی‌علی‌اکبری اظهارداشت: در حال مذاکره با دولت هستیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر پروژه مسکن امید را که به کاهش مشکلات بافت فرسوده کمک می‌کند، به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایرنا پروژه بهاران شرقی به عنوان نخستین طرح مسکن امید در پایتخت فروردین ماه امسال با حضور رئیس جمهوری در منطقه ۱۸ تهران واقع در جنوب غرب پایتخت شامل ۳۲۴ واحد مسکونی و ۶۳ واحد تجاری در ۹ بلوک بهره‌برداری شد.

زمین این طرح را شهرداری تهران تامین کرد و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13مرداد 1398 ، کدخبر:83423871 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین