پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
در زمان قحطی بنگال در سال 1943 ، کانادا ، ایالات متحده و استرالیا پیشنهادهایی برای صادرات گندم به هند ارائه دادند. اما وینستون چرچیل گفت هند دارای ذخایر کافی است و در عوض سهام مواد غذایی را به مدیترانه هدایت کردند تا برای کمپین تونس ذخیره شود. بر اثر این طرز فکر، سه میلیون هندی جان باختند.

شعار سال: وینستون چرچیل معمولاً به عنوان احیا کننده بریتانیای کبیر شناخته می شود. اما جالب است بدانید او یکی از دلایل اصلی قحطی بنگال در سال های 1943 و 1944 است.

نزدیک به چهار میلیون نفر از شبه قاره هند به دلیل کمبود غذا و تصمیم گیری های عجیب او جان خود را از دست دادند. در این مدت جنگ جهانی دوم ادامه داشت و منابع طبیعی هند توسط انگلیس مورد بهره برداری قرار گرفت. گرچه قحطی در بنگال غربی ، بیهار ، جارکند ، اوریسا و بنگلادش گسترش یافت اما همزمان مالیات نیز توسط دولت انگلیس تا 60٪ افزایش یافت و شرایط بیش از پیش اسفبار شد.

حمل و نقل دانه و غلات نیز توسط دولت انگلیس رد شد و دولت انگلیس اظهار داشت که حمل و نقل به دلیل ادامه جنگ جهانی خطرناک خواهد بود. هنگامی که استرالیا گندم را پیشنهاد کرد ، آن را به سربازان انگلیس در مدیترانه و بالکان انتقال دادند. ایالات متحده و کانادا نیز در هنگام قحطی بنگال غذا تهیه کردند. اما توزیع این غذاها نیز رد شد.

وینستون چرچیل یک بار به وزیر خارجه هند گفته بود: "من از هندی ها متنفرم. آنها مردمی جانور با دین بدوی هستند. مقصر قحطی نیز خود آنان هستند که مثل خرگوش زاد و ولد می کنند."

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 15 مرداد 98، کد مطلب: 494069: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین