پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۲۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
در اینفوگرافیک زیر به مقایسه حجم رمزارزها با کل ثروت جهان رداخته شده است. تمام بیت کوین جهان در سپتامبر ۲۰۱۸ (آخرین اطلاعات موجود) به بیش از ۱۱۲ میلیارد دلار رسیده بود. یعنی بیش از ثروت بیل گیتس. با این حال تا این موقع کل بیت کوین جهان هنوز از ثروت جف بزوس کمتر بود.
شعار سال:در این اینفوگرافیک به مقایسه حجم رمزارزها با کل ثروت جهان پرداخته شده است. تمام بیت کوین جهان در سپتامبر ۲۰۱۸ (آخرین اطلاعات موجود) به بیش از ۱۱۲ میلیارد دلار رسیده بود. یعنی بیش از ثروت بیل گیتس. با این حال تا این موقع کل بیت کوین جهان هنوز از ثروت جف بزوس کمتر بود. هرچند جف بزوس با واگذاری بخشی از ثروت خود به دلیل جدایی همسرش از وی، از این مسابقه کنار گذاشته شد. به هر حال تمام ثروت‌ ارز دیجیتال در سپتامبر ۲۰۱۸ به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود. البته ارزش کل بازار آمازون در همین موقع برابر با ۹۷۰ میلیارد دلار یعنی تقریبا چهار برابر کل حجم رمزارزهای جهان.

البته در این میان ارزش بازاری اپل دقیقا چهار برابر کل حجم رمزارزهای جهان بوده و به یک تریلیون دلار رسیده بود. البته اگر حجم کل رمزارزهای جهان را با حجم کل دلار در گردش مقایسه کنیم می‌بینیم که رمزارزها چندان هم کم نیستند. حجم کل دلار در گردش تا سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱.۵ تریلیون دلار بود. یعنی در حدود ۷.۵ برابر حجم کل. با پیش رفتن به سمت راست اینفوگراف در مقایسه با سایر ثروت‌های جهان کمرنگ‌تر می‌شود. سرمایه بازار جهانی طلا برابر با ۷.۸ تریلیون دلار یعنی ۳۹ برابر حجم رمزارزها بود. حجم کل پول فیزیکی (اسکناس و سکه) ۳۴.۴ تریلیون دلار بود که معادل ۱۷۲ برابر حجم رمزارزها است. بازار سهام ۶۷.۵ تریلیون دلار ارزش داشته و بیش از ۳۳۷ برابر حجم رمزارزها است. کل پول جهان (کاغذی، سپرده بانکی، چک‌های بانکی و غیره) ۸۶.۵ تریلیون دلار است یعنی ۴۳۲ برابر حجم کل.

در واقع این اینفوگراف نشان می‌دهد که رمزارزها اعم از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، مونرو، ترون، استلار، تزوس، دش، گینلینک، نئو، آیوتا، کوزموس، میکر، آنتولوژی و غیره تنها یک چهارصد و سی و دوم کل پول جهان را تشکیل می‌دهند و هنوز برای غلبه بر بازار ارز و پول راه درازی در پیش دارند.

اینفوگرافیک حجم رمزارزها در برابر کل ثروت جهان

اینفوگرافیک حجم رمزارزها در برابر کل ثروت جهان
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  وبسایت تحلیلی خبری ناظر اقتصاد،تاریخ انتشار:19مرداد1398،کدخبر:---،monitoreconomy.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین