پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
روزنامه روسی کمرسانت در تحلیلی هدف از استقرار پدافند موشکی آمریکا در شبه جزیره کره را نه کره شمالی بلکه پکن و مسکو دانسته است.

شعارسال: ایالات متحده و کره جنوبی، برغم اعتراضهای روسيه و چین، استقرار پدافند ضد موشکی در بخش جنوبی شبه جزیره کره را هماهنگ کردند. آمریکا اعلام می‌کند این سامانه برای دفاع از کره جنوبی در برابر خطر پیونگ یانگ ساخته مي‌شود ولی مسکو و پکن آن را تهدیدی برای توازن نظامی در منطقه تلقی می‌کنند. مخصوصاً با توجه به اینکه امکانات سامانه از میزان لازم برای دفاع از متحدان آمریکا به مراتب فراتر می‌رود.

این روزنامه به نقل از آندری لانکوف، متخصص امور کره و پروفسور دانشگاه کوکمین (کره جنوبی) می نویسد: ساخت پدافند ضد موشکی در واقع به معنی فرستادن پیام سیاسی از آمریکا به پکن است: کره شمالی امروز فقط به واسطه چین با جهان خارج ارتباط برقرار می‌کند.

به گفته این کارشناس، چین ابتدا مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد انزوای کره شمالی را رعایت می‌کرد ولی اخیراً در مورد نقض آنها چشم پوشی می‌کند. آمریکا و کره جنوبی معتقدند فقط تحریم کامل کره شمالی آن را به منصرف شدن از سلاح هسته‌ای وادار می‌کند ولی بدون همکاری پکن، نیل به این امر میسر نمی‌شود.

در همین حال واسیلی کاشین کارمند علمی ارشد انستیتوی خاور دور فرهنگستان علوم روسيه معتقد است چین برغم گزارش مربوط به استقرار پدافند ضد موشکی طبق خواسته واشنگتن و سئول اقدام نمی‌کند. برعکس، پکن می‌تواند به حادتر شدن اوضاع پرداخته و مثلاً به کره شمالی اجازه دهد آزمایش هسته‌ای دیگری ترتیب دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 30تیر1395، کدخبر: 558511: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین