پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۰۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۰
امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است که شهر دوبی در آن به خاطر هزینه‌های بالای زندگی‌اش شهره است.

شعارسال: دوبی به عنوان گران‌ترین شهر خاورمیانه و یکی از گران‌ترین شهرهای جهان میزبان ثروتمندان زیادی از سراسر جهان است. طبق اعلام موسسه "ولث ایکس" در حال حاضر ۳۰ نفر با ثروت ۱ میلیارد دلار یا بیشتر در این شهر که بزرگ‌ترین و پرجمعیت ترین شهر امارات شناخته می‌شود، ساکن هستند.

در ادامه با ثروتمندترین ساکنان شهر دوبی آشنا می شوید:

۱-عبدالله بن احمد بن قریر

این فرد با ۵.۹ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد دوبی و نفر ۲۹۶ حاضر در فهرست ثروتمندان فوربس است. او در سال ۱۹۶۷ بانک مشرق را تاسیس کرد که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های امارات به شمار می‌رود. خانواده القریر هم‌چنین دارای بزرگ ترین کارخانه تولید ماکارونی خاورمیانه و از تامین مالی کنندگان پروژه ساخت مترو دوبی و برج خلیفه، بزرگ ترین برج جهان بوده اند.

او در سال ۲۰۱۵ یک سوم درآمد خود را صرف امور خیریه و تامین هزینه تحصیل ۱۵هزار دانشجوی بی بضاعت اماراتی کرد. برادر وی نیز با ۱.۹ میلیارد دلار ثروت از ثروتمندان مشهور این شهر است.

۲- ماجد الفوتیم

او دارای یک هولدینگ بزرگ متمرکز بر سرگرمی است که چندین فروشگاه بزرگ در امارات را نیز در اختیار دارد. علاوه بر دوبی وی در شهر قاهره مصر نیز سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است و ۴.۸ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

۳- حسین سجوانی

مالک هولدینگ "داماک " که در زمینه املاک و مستغلات لوکس فعالیت می‌کند. وی که در حال حاضر ۴.۱ میلیارد دلار ثروت دارد دارای روابط نزدیکی با سرمایه‌گذاران آمریکایی است و حتی تجربه همکاری با شرکت‌های تجاری دونالد ترامپ را نیز دارد.

۴- عبدالله الفوتیم

برداران دومین فرد ثروتمند دوبی که از سال ۱۹۹۵ نماینده توزیع محصولات تویوتا در امارات بوده است. وی هم چنین نمایندگی برندهای مشهوری چون زارا و ایکیا در امارات را نیز بر عهده دارد. هم چنین فرزند وی مالک فروشگاه زنجیره ای مشهور " دی تو دی" است. این فرد ۳.۳ میلیارد دلار ثروت دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:8شهریور1398 ، کدخبر: 98060803915: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین