پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۰۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه‌ وصول مالیات در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵درصد رشد کرده است، گفت: بخشی از این افزایش درآمد از محل بدهی‌های معوق و بخشی از محل مبارزه با فرار مالیاتی با تأکید بر رصد تراکشنهای بانکی محقق شده است.
شعار سال: رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه‌ وصول مالیات در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵درصد رشد کرده است، گفت: بخشی از این افزایش درآمد از محل بدهی‌های معوق و بخشی از محل مبارزه با فرار مالیاتی با تأکید بر رصد تراکشنهای بانکی محقق شده است.

امیدعلی پارسا ، با اشاره به جزییات عملکرد سازمان مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری تأکید کرد با توجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان مالیاتی نمی‌توانست برای جبران کسری بودجه فشار مالیاتی را به‌سمت واحدهای تولیدی ببرد و بر همین اساس تلاشهای جدی برای برای دریافت مالیات از مسیرهای جدید از جمله افزایش درآمد از محل مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در 5ماهه امسال نسبت به 5ماهه سال قبل درآمدهای مالیاتی حدود 45 درصد رشد کرده است، گفت: بر این اساس با توجه به اینکه در قانون بودجه مصوب مجلس که در سال جاری با توجه به کاهش درآمدهای نفتی میزان سقف درآمدهای مالیاتی افزایش یافته بود، حدود 89 درصد رقم مصوب محقق شده است، بر این اساس می‌توان گفت عملکرد سازمان در این برهه قابل قبول بوده است.

رئیس سازمان مالیاتی ابراز کرد بخشی از این افزایش درآمد از محل بدهی‌های معوق، بخشی از محل منابع جدید، بخشی از محل مبارزه با فرار مالیاتی با تأکید بر رصد تراکشنهای بانکی بوده است.

به‌گفته این مقام مسئول در پایان مرداد ماه حدود 53 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که همان‌طور که اشاره شد بار این افزایش درآمد روی واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار نبوده و در این مسیر رصد تراکنشهای بانکی کمک قابل توجهی به سازمان کرده است.

پارسا گفت: در شرایط رکود اقتصاد سازمان همکاری مناسبی با واحدهای تولیدی داشته است ولی تمام صنوف و حرف باید تحت پوشش سازمان مالیاتی قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه میزان فرار مالیاتی  35 هزار میلیارد تومان است، گفت: تنها 8 درصد درآمدهای کشور در اختیار دولت قرار می‌گیرد، به‌عبارت دقیق‌تر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی تنها 8 درصد است این درحالی است که در کشورهای توسعه‌یافته این رقم بین 25 تا 30 درصد است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398، کدخبر: 2088278 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
به نظر بنده مفیدترین کاری که سازمان مالیاتی می تواند انجام بده حمایت از تولیدکننده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین