پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
اواسط هفته جاری درب های نمایشگاه ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به روی جمعی از اصحاب رسانه باز شد تا شاید آنها نسبت به پدیده نفوذ که این روزها مرز نمی شناسد، بیشتر آگاه شوند.

شعارسال :اواسط هفته جاری درب های نمایشگاه ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به روی جمعی از اصحاب رسانه باز شد تا شاید آنها نسبت به پدیده نفوذ که این روزها مرز نمی شناسد، بیشتر آگاه شوند.

نمایشگاه ضد جاسوسی وزارت اطلاعات که به گفته مسئولان مربوطه به توصیه مقامات ارشد نظام برپاشده بیش از هر چیز نمایشگاهی توجیهی و آموزشی برای مخاطبینی است که به دلیل نوع و سطح دسترسی خود به اطلاعات در معرض آسیب و یا تهدیدات امنیتی قرار می‌گیرند.

در این نمایشگاه تخصصی، بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات با ارایه اطلاعات از برخی پرونده‌های به سرانجام رسیده در این معاونت تلاش کرده مخاطبان را با شیوه‌های سازمان های اطلاعاتی بیگانه در به دام انداختن کیس های مورد نظرشان آگاه کند، روش هایی که گاه به سادگی نوشیدن یک فنجان چای است و گاه به سیاهی رسوایی دام عسل روشی که در سال‌های اخیر پرستو می‌خوانند و سیستم اطلاعاتی ایران به دلایل شرعی همیشه از آن به عنوان روشی مذموم دوری کرده است.

بر اساس آنچه معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ارایه کرده تخلیه اطلاعاتی و نفوذ همیشه با آگاهی فردی که در معرض سوءاستفاده قرار گرفته شکل نمی گیرد، گاه یک تماس تلفنی ساده از سوی کسی که از فرسنگ ها دورتر از ایران خود را مسئول یک نهادحکومتی معرفی می‌کند، پلی می شود برای تخلیه اطلاعاتی .

مسئولان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات می‌گویند روش‌ها برای جذب و تخلیه اطلاعاتی کارشناسانی که در حوزه‌های مختلف به سطحی از اطلاعات کشور دسترسی دارند متفاوت بوده است، صرف نظر از انگیزه‌های مالی و یا استفاده از میانبرها برای دریافت اقامت جالب است بدانیم روش های نادرست در مدیریت نیروی انسانی و انباشت دلخوری‌های بعضا ساده مرئوس از رئیس خود در محیط کار طی سال‌های اخیر به پرونده‌هایی منجر شده که در خلال آن برخی کارشناسان حتی در مراکز حساس نظامی و امنیتی کشور اطلاعات در دسترس خود را در اختیار سرویس های اطلاعلاتی بیگانه قرار داده‌اند تا به زعم خود از مدیر مجموعه متبوعشان انتقام بگیرند.

هشدارها نسبت به پدیده نفوذ تا به حال کم نبوده پدیده‌ای که شکلی خاص ندارد و در سال‌های اخیر گاه در لباس روحانیت ،گاه پزشک، گاه مهندس، گاه دانشجو، گاه کارمند، گاه دیپلمات و گاه حتی یک بازنشسته فعال شده است، از این رو شاید با انبوه پرونده‌های موجود در حوزه ضد جاسوسی وقتش رسیده باشد در مراودات بیشتر دقت کنیم، یک فنجان چای یا قهوه هم می‌تواند درد سرساز شود و ما را به عاملی نفوذی تبدیل کند، اگر بدون شناخت طرف مقابل و حتی از روی تفنن با فردی هم نشین شویم .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار12 شهریور 98، کدخبر: 1295965،www.khabaronline.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین