پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دولت به آمریکا خوشبین است، گفت: هرگونه درخواست مذاکره مجدد از جانب رئیس‌جمهور این کشور فقط با هدف کسب پرستیژ جهانی برای ترامپ است نه چیز دیگری.
شعارسال: حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور برای مذاکره اظهار کرد: بارها امام راحل و مقام معظم رهبری مطرح کردند که هیچ‌وقت با نفس مذاکره با هیچ‌یک از کشورها مخالف نیستیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی اهل تعامل است، ادامه داد: امام راحل و مقام معظم رهبری، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را استثنا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آمریکا سابقه جنایت، فریبکاری و دخالت طولانی‌ مدت در ایران دارد، یادآور شد: از آمریکایی‌ها تجاوز، جنایت، قلدری، باج‌خواهی و خلف وعده و دخالت در کشورها برداشت می‌شود. آن‌ها قبل از انقلاب دخالت‌ها و مشکلات زیادی برای کشورمان به‌وجود آوردند و منابع ما را غارت کردند.

مظفر خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب تجربه‌های عمیق‌تر و جدی‌تری داشتیم و مسائل مختلفی از جمله تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و بحثی که در قضیه هسته‌ای راه انداختند و ده‌ها سال گرفتار فریبکاری کردند و ما را به پای میز مذاکره کشاندند، اما از پشت به ما خنجر زدند.

وی با تأکید بر این‌که برجام باید برای دولت عبرت بزرگی باشد، افزود: دولت از آغاز کار تا چند وقت اخیر که آمریکایی‌ها برجام را زیر پا گذاشتند یک‌سره خوشبینانه و ساده‌اندیشانه به آمریکایی‌ها نگاه می‌کرد و ثمره خنده‌های آن‌ها را دید و باعث شد آن‌ها به سوءاستفاده‌های خود ادامه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آمریکایی‌ها به دوستان خود نیز خیانت می‌کنند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به کسانی‌که مانند گاو شیرده از آن‌ها شیر می‌دوشند، کسانی‌که حتی مسائل فناوری هسته‌ای خود را با دو دست تقدیم آن‌ها کردند نیز خیانت کردند.

مظفر ادامه داد: بحث مذاکره محتوایی نیست، بحث پرستیژ برای ترامپ است که به دنیا اعلام کند بالآخره رئیس‌جمهور ایران را پای میز مذاکره کشاندیم و این خلاف عزت، مصلحت و حکمتی است که در سیاست خارجی داریم.

وی گفت: البته راه هم‌چنان باز است و بارها ایران اعلام کرده در صورتی‌که آمریکا و اتحادیه اروپا به تعهدات و پیمانی که بسته‌اند عمل کنند و حقوق ایران را در مسائل قرارداد هسته‌ای پردخت کنند، مشکلی وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما نباید نسیه را به نقد ترجیح دهیم، یادآور شد: ما در جریان برجام نقد را به امید نسیه دادیم و در نسیه هیچ چیزی گیرمان نیامد و سرمان را کلاه گذاشتند.

مظفر با تأکید بر این‌که مؤمن نباید از سوراخ دو بار گزیده شود، افزود: اخیراً مذاکرات آمریکا با چین و کره شمالی را دیدیم که چه برخورد توهین‌آمیز و وهن‌آلودی در آن انجام دادند.

وی با بیان این‌که سیاست خارجی ما بر مبنای حکمت، عزت و مصلحت بوده و تعیین کننده آن مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند که رابطه آمریکا با ایران رابطه گرگ و میش است. دولت باید با هوشیاری و حکیمانه با این مسائل برخورد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نظام بین‌المللی دست کشورمان پر بوده و به تمام دنیا می‌تواند اعلام کند که ما مشکلی نداشته و به تمامی تعهداتمان عمل کردیم و این غربی‌ها بودند که به ما دروغ و تهمت زدند.

مظفر تأکید کرد: ملت ایران با استقامت و ایستادگی بود که ۴۰ سال با مشکلات و فرازوفرودها مملکت را به جان خرید و نیز خیلی‌ها با شکم گرسنه از انقلاب دفاع کردند، اما این ملت ایستادند و کمرشان خم نشد و حسرت را بر دل دشمنان در جریان جنگ و تحریم‌ها گذاشتند.

وی با تأکید بر این‌که ما نباید عزت و منزلت را به بهانه و ادعاهای عده‌ای سست‌عنصر معامله کنیم، یادآور شد: ما هم‌چنان عزت و کمال و پیشرفت کشور را در قله‌های استقامت و پایداری می‌دانیم و تاکنون هر چه دستاورد داشتیم مرهون استقامت و پایداری جوانان و ملت رشید مجاهدانی است که برای این آب و خاک دست و پا دادند تا برای ما عزت و منزلت را به‌دست بیاورند.

مظفر با بیان این‌که در این دولت نمی‌توان مدیریت منسجم در ابعاد مختلف مهار گرانی‌ها، تورم و احتکارهایی که انجام می‌شود را مشاهده کرد، گفت: متأسفانه دولت تمام تخم‌مرغ‌های مشکلات کشور را در سبد مذاکره با آمریکا و برجام گذاشت و فرصت‌سوزی کرد.

وی در پایان با بیان این‌که نگرانی جامعه رهایی و عدم مدیریت مسائل اجرایی کشور است، افزود: متأسفانه هر کسی کار خود را می‌کند و تصمیم را به سلیقه خودی می‌گیرد. در ادامه هشدار مقام معظم رهبری بود که فضایی را به‌وجود آورد که نگاه به تولید داخل، ملی و استفاده از ظرفیت‌های درونی موجب مقاومت کشورمان در برابر تحریم‌ها و مشکلات شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 ، کدخبر: 413177 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
شاید ترامپ بخاطر انتخابات مذاکره را قبول کند ولی اینبار ایران باید کارش را محکم کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین