پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: از سال 90 به بعد، میانگین سنی بیش از 70 درصد امامان جمعه ای که برای گزینش معرفی می شوند 35 سال است.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود همراه با معرفی امام جمعه جدید شهر شاهرود، ابراز داشت: یکی از مواردی که در یک سال گذشته پیوسته مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، جوان گرایی در نهادهای نماز جمعه است و این امر به صورت جدی اجرا می شود.

وی، جوان گرایی را افتخاری برای حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: اگر امروز در عرصه خدمت گذاری، میدان به شخصیتی از جنس مردم این شهر واگذار می شود، روالی طبیعی و عادی دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: شاید تحلیل گران برداشت های گوناگونی داشته باشند، اما شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر اساس آموزه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، در مسیر خود حرکت می کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر قرارگاه بودن نماز جمعه، یادآور شد: بیشتر فرماندهان و سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس نیز از جوانان این مملکت بودند و اکنون باید همان راه را ادامه داد.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امروز نظام باید توانایی تربیت نیروهای جدید را داشته باشد، گفت: این هنر کارگزاران نظام است که مدیرانی شایسته و متعهد برای خدمت گزاری و اداره کشور تربیت کرده و راه های نفوذ دشمن را ببندند.

ابراهیمی اضافه کرد: شاهرود نیز دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه است و باید از حضور جوانان کارآمد و دلسوز برای این امر بهره برد.

وی همچنین با اشاره به خطرات و تهدیدات دشمنان، بر ضرورت آسیب ناپذیر کردن نظام در همه زمینه ها تأکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین خطراتی که امروز کشور را تهدید می کند، تخریب هویت دینی و فرهنگی از سوی دشمنان است.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از نهادهایی است که بیشترین فعالیت آن در امور فرهنگی کشور است و اگر مسئولان دست به دست هم دهند می توان از نفوذ دشمنان جلوگیری کرد.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگر صحبت های خود با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان و تقدیر نکردن از افرادی که در گذشته به مردم و نظام خدمت کرده اند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی خیلی از مسائل را به خوبی نیاموخته ایم و این موضوع یکی از آن موارد است.

ابراهیمی اضافه کرد: یادگرفته ایم چشم ذره بین خود را فعال کرده و نقص ها را ببینیم، اما خوبی و خدمات آن ها را نادیده می گیریم و این آسیب بزرگی برای کشور در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: از طرفی باید زمینه برای حضور جوانان و افرادی که در آینده عهده دار مسئولیت می شوند، فراهم شود.

ابراهیمی همچنین با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی گفت: اگر نماز به درستی برپا شود، فساد و بسیاری از مشکلات از جامعه رخت برمی بندد.

پنجمین نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، پیش از ظهر جمعه و برای معرفی امام جمعه جدید شهر شاهرود با حضور مسئولان اجرایی، نظامی و قضایی شهرستان و معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام عباس امینی طی حکمی به مدت سه سال به امامت جمعه شهر شاهرود منصوب شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1مرداد1395، کدخبر: 82159280: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین