پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
دبیرکل حزب اراده ملت ایران و دبیرکل حزب آزادی به مسائل مطرح‌شده توسط سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد مبنی بر اینکه طراحان اولیه طرح پارلمان اصلاحات به دنبال آلترناتیوسازی برای رئیس دولت اصلاحات بودند، پاسخ دادند.

شعارسال: دبیرکل حزب اراده ملت ایران و دبیرکل حزب آزادی به مسائل مطرح‌شده توسط سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد مبنی بر اینکه طراحان اولیه طرح پارلمان اصلاحات به دنبال آلترناتیوسازی برای رئیس دولت اصلاحات بودند، پاسخ دادند.

طرح پارلمان اصلاحات در سال 94 از سوی حزب مردم‌سالاری و پس از انتقاداتی که به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب مطرح شد به جریان افتاد و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات این طرح را در دستورکار خود قرار داد.

علیرغم برخی جلسات برای بررسی این طرح اما گفته شد که طرح پارلمان اصلاحات به انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس نخواهد رسید بنابراین این طرح هم اکنون در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار دارد.

*شریعتی: طراحان اولیه طرح پارلمان اصلاحات به نوعی دنبال آلترناتیوسازی برای خاتمی بودند

سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اخیرا در خصوص این طرح گفته است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اتوریته و ایده خود را از شخصیت و جایگاه رئیس دولت اصلاحات می‌گیرد و به نوعی خاتمی بر شورای عالی سیاست گذاری نظارت دارد، بنابراین طراحان اولیه طرح پارلمان اصلاحات به نوعی دنبال آلترناتیوسازی برای خاتمی بودند.

وی گفته بود که به هیچ عنوان درست و مطلوب نیست که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به سمت موازی سازی و آلترناتیوسازی گام بردارد، لذا با هر مجموعه‌ای که بخواهد نقش و راهبری خاتمی در اصلاحات را کم رنگ یا در پی موازی کاری با شورای سیاست گذاری باشد، موافق نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد: حتی اگر یک حزب هم با تشکیل پارلمان اصلاحات موافقت نکند، این تصمیم اجرایی نمی‌شود و امکان اعمال ندارد.

*محتشمی: پارلمان اصلاحات به دنبال آلترناتیوسازی برای خاتمی نیست

مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره این اظهارات سیعد شریعتی تاکید کرد: هیچ کس در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با طرح پارلمان اصلاحات به دنبال آلترناتیو برای آقای خاتمی نبوده است و نمی‌دانیم منشا این صحبت‌ها چیست.

وی افزود: موضوع تاسیس پارلمان اصلاحات از مدت‌ها قبل مطرح بوده است و نظرات و ایده‌ها بر این بود که با تشکیل این پارلمان به اجماعی برای مجموع اصلاح طلبان در سطح کشور برسیم.

محتشمی خاطرنشان کرد: قطعا پارلمان اصلاحات ریاست معنوی و رسمی رئیس دولت اصلاحات را دنبال می‌کند و هیچ گونه شکافی بین اصلاح طلبان و رئیس دولت اصلاحات نخواهد بود.

دبیر کل حزب آزادی یادآور شد: بنابراین ما این که پارلمان اصلاحات به دنبال آلترناتیوسازی برای آقای خاتمی باشد را قویا رد می‌کنیم.

*حکیمی پور: شریعتی در حد پاسخ دادن نیست

بر پایه این خبر، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران نیز در پاسخ به ادعای سعید شریعتی اظهار داشت: اینگونه صحبت‌ها قابل جواب دادن نیست چراکه همه چیز روشن و شفاف است. من اساسا ایشان را در حد پاسخ دادن نمی‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: خود آقای خاتمی در جلسه ای که اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با ایشان داشتند تاکید داشتند که هر چه سریعتر پارلمان اصلاحات به نتیجه برسد.

حکیمی‌پور تاکید کرد ما برای تشکیل پارلمان اصلاحات هماهنگ و هم را با رئیس دولت اصلاحات عمل کرده و گام برداشتیم.

به گزارش فارس، گفته می‌شود که مشارکتی‌های سابق یا همان حزب اتحاد ملت ایران از جمله مخالفان طرح پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند.

علی شکوری راد هم اکنون دبیرکلی حزب اتحاد ملت ایران را بر عهده دارد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  فارس،تاریخ انتشار: 24 شهریور1398،کدخبر: 13980623000857،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
میخان مردم اعتماد کنند ولی دیگه شدنی نیست ، مردم شناختنشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین