پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۳۳۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶
اتاق بازرگاني طي سالهاي ٩٦ و ٩٧ در مجموع ١٠ ميليارد ريال كمك بلا عوض به كانون انجمن های صنايع غذايي كرده است.

شعارسال: بررسي صورتهاي مالي مجمع عمومي كانون انجم نهای صنايع غذايي نشان مي دهد كه بيش از ٩٠ درصد اين مبلغ صرف هزينه هاي حقوق و مزاياي پرسنل شده است.

اين در حالي كه بسياري از تشكلهاي وابسته به اتاق بازرگاني طي همين مدت كمتر از ١٠ درصد اين رقم را دريافت كرده اند.

همچنين بنا بر صورتهاي مالي اعلام شده از ميان بیش از 40 تشكل عضو كانون تنها پنج تشكل حق عضويت سالانه (سالانه 12 میلیون ریال)خود را کامل پرداخت كرده اند و بقيه انجمن ها طی سالهای اخیرپرداختي نداشته اند كه اين امر را به نوعي مي توان به عدم تمایل تشكلهاي غذايي در پرداخت مبلغ حق عضویت و يا عدم اعتقاد به عملكرد كانون صنايع غذايي تعبير كرد.

لازم به ذکر است که هریک از تشکلهای صنایع غذایی عضو کانون به طورمجزا هر ساله مبالغی را به عنوان کمک بلاعوض از اتاق های ایران و تهران دریافت می کنند.

نکته حایز اهمیت در زمینه پرداختهای اتاق بازرگانی عدم شفافیت درارائه این کمک ها می باشد. به طوری که تا کنون اتاق های بازرگانی ایران وتهران هیچ گونه گزارشی در خصوص نحوه و میزان پرداخت کمک های بلاعوض به تشکلها اعلام نکرده اند و مشخص نیست این کمک ها با توجه به کدام شاخص عملکردی پرداخت می شود.

گفتنی است عملکردهایی اینچنینی از سوی اتاق بازرگانی عملا باعث برهم خوردن رابطه منطقي و متعارف بين تشكلها و اعضا شده و به نوعي اتاق با اينكار تیم حاکم بر تشکل ها را از اعضا جدا کرده و با ایجاد وابستگی مدرن، تشكلها را وابسته و محتاج به خود نگه مي دارد که همین امرمی تواند منجر به تغییر کارکرد صنفی تشکها به کارکردهای نمایشی وانتخاباتی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فودپرس، تاریخ انتشار: 22شهریور1398 ، کدخبر: - : www.foodpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
خودنمایی تشکل ها زیادی داره میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین