پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
با وداع آمریکا از برجام، صنعت خودرو ایران با افت‌وخیزهایی همراه شد. نخست تیراژ برخی محصولات آب رفت و بعد به تدریج تولید برخی خودروها به ایستگاه آخر رسید. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طی یکسال گذشته تولید نزدیک به ۲۰ محصول که همگی مونتاژی بودند متوقف شده است.
شعار سال:با وداع آمریکا از برجام، صنعت خودرو ایران با افت‌وخیزهایی همراه شد. نخست تیراژ برخی محصولات آب رفت و بعد به تدریج تولید برخی خودروها به ایستگاه آخر رسید. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طی یکسال گذشته تولید نزدیک به ۲۰ محصول که همگی مونتاژی بودند متوقف شده است.

براساس این گزارش، گروه خودروسازی ایران خودرو از استارت تحریم‌ها تا به امروز، سه محصول خود شامل «سوزوکی گرند ویتارا»، «تندر ۹۰ معمولی» و «تندر ۹۰ اتومات» را از دست داده است. در این میان هنوز معلوم نیست که این شرکت خودروساز آیا می‌تواند محصولاتی مانند «هایما» و «دانگ‌فنگ» را به شرکای خارجی تعلق دارد را حفظ کند یا نه. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها از این موضوع حکایت دارد که پژو ۲۰۰۸ هم جزء محصولاتی است که احتمالا در فهرست حذف‌شدگان آبی‌های جاده مخصوص قرار خواهد گرفت.

اما در گروه خودروسازی سایپا چه خبر؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد سایپایی‌ها هم سه محصول خود را تا به امروز به دلیل اعمال تحریم‌ها از دست داده‌اند. «برلیانس»، «آریو» و «سراتو» محصولاتی هستند که تولید آنها متوقف شده است. در این میان پارس‌خودرو نیز کل خانواده رنو را تقریبا از دست داده است. «ساندرو»، «تندر ۹۰» و «پارس تندر» از جمله این محصولات هستند.

از سوی دیگر با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود، حدود نیمی از محصولات حذف شده از خودروسازی ایران در دوران تحریم‌ها به بخش‌خصوصی مربوط است. ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که محصولاتی همچون «BYD»، «گریت وال»، «ام جی»، «لیفان»، «هیوندا» از لیست تولید شرکت‌های خودروسازی خصوصی خط خورده‌اند. تولید خودروهایی مانند مزدا۳و بسترن هم هنوز مشخص نیست ادامه دارد یا آنها نیز به لیست حذف شده‌ها اضافه شده‌اند.
خودروهای مونتاژی که با تحریم‌ها از خط تولید خارج شدند
خودروهای مونتاژی که با تحریم‌ها از خط تولید خارج شدند

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:27شهریور1398،کد خبر:83479429،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
دم پراید گرم که با معرفته و تو هر شرایطی مارو تنها نمیزاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین