پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
وزیر کشور درباره تمهیدات دولت برای برگزاری مراسم اربعین گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید برای ۳ میلیون نفر زائر اربعین درحال برنامه‌ریزی هستیم و برای تعداد بیشتری زائر هم دولت آمادگی لازم را دارد. وزیر کشور ادامه داد: بیشترین عددی که تا امروز ثبت شده دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر در سال ۹۶ بوده است. امسال ۱۶۴ میلیون وعده غذایی به زوار داده خواهد شد و ۲۶۰۰ موکب پیشنهاد شده که در سال گذشته تعداد این موکب ها ۲۰۰۸ موکب بوده است، و تعداد وعده های غذایی هم شال قبل ۶۴ میلیون وعده بوده است.

شعار سال: عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در دوازدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اربعین جلسه اصلی خود را برگزار کرد و همه دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.

وی افزود: ۱۴ کمیته در این ستاد نقش‌آفرین هستند که همه کمیته‌ها گزارش مختصری از عملکرد خود ارائه دادند و پیشنهاداتی داشتند که در جلسه درباره آنها تصمیم‌گیری شد. با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش‌بینی ما این است که حداقل ۳ میلیون نفر امسال زائر داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: بیشترین عددی که تا امروز ثبت شده دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر در سال ۹۶ بوده است. امسال ۱۶۴ میلیون وعده غذایی به زوار داده خواهد شد و ۲۶۰۰ موکب پیشنهاد شده که در سال گذشته تعداد این موکب ها ۲۰۰۸ موکب بوده است، و تعداد وعده های غذایی هم شال قبل ۶۴ میلیون وعده بوده است.

وی افزود: همه خدمات امسال افزایش پیدا کرده است و بازه زمانی خدمات دهی را پنج روز افزوده ایم تا وقتی اربعین تمام می‌شود و موکب های عراقی جمع می‌شوند موکب های ایرانی در آنجا مستقر شوند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: هر ساله یکی از نگرانی ها و اولویت های ما موضوع حمل و نقل در اربعین است، امسال هم قطار و هم هواپیما و هم بیش از ۱۲ هزار اتوبوس و کامیون آمادگی ارائه خدمات را دارند.

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در مراسم اربعین گفت: امنیت اساسی ترین مساله ما در برگزاری مراسم اربعین است و پیش‌بینی لازم در این زمینه هم در داخل عراق و هم داخل کشور صورت گرفته و نیروها کاملاً در آماده باش بوده و تحولات را رصد و مدیریت می‌کنند.

وی افزود: پیش‌بینی شده است که استانداران مرزی و مرزبانان ما حداقل دو ملاقات با مرزبانان عراقی داشته باشند و ممکن است مسئول ستاد و مسئول کمیته ها به کربلا سفری داشته و با مسئولان عراقی دیدار کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی های مطلوب و مناسب و با تجربه‌ای که ظرف چند سال گذشته داشته ایم خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه محور اصلی تمام اقدامات مراسم اربعین مردم هستند، تصریح کرد: مراسم اربعین بدون یک ریال کمک دولت صورت می‌گیرد و همه کمک دولت برای امور زیرساختی است. برای پذیرایی، اقامت خدمات بهداشتی یک ریال از سوی دولت هزینه نمی‌شود و دولت خدمات زیرساختی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اربعین هم مانند عاشورا و تاسوعا یک جریان کاملاً مردمی فرهنگی و اعتقادی است و ماندگاری آن هم به این دلیل است که مردم از آن حمایت می‌کنند. از مردم عزیز و زائران تقاضا داریم که به همه بیانیه ها، اطلاعیه ها و توصیه ها توجه کنند. جابه جایی ۳ میلیون نفر طی ۲۰ روز جابه جا از اقصی نقاط کشور، به یک کشور دیگری که شرایط خاصی دارد و پذیرایی و خدمات‌دهی و تأمین امنیت آن ها همه مستلزم هماهنگی کامل است.

وزیر کشور ادامه داد: اگر ناهماهنگی شکل گیرد ما و زائران در ارائه و دریافت خدمات دچار مشکل و زحمت خواهیم شد. امیدوارم امسال هم اربعین پرشکوهی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور وزیر کشور و با موضوع بررسی گزارش استانداران کرمانشاه، ایلام، خوزستان برگزار شد. در این نشست همچنین گزارش کمیته های حمل و نقل و سوخت و امنیتی انتظامی هم در این جلسه بررسی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 1 مهر 98، کد خبر: 83486725، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
ان شالله به سلامتی برن و برگردن اما با این اوضاع خاورمیانه ، امنیت را نمی توان تضمین کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین