پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
در شرایطی که مخالفان خارج نشین نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از محورهای اصلی تمرکز فعالیت‌های خود را القای ناکارآمدی نظام قرار داده‌اند، خواسته یا ناخواسته برخی تریبون‌های داخلی هم بر همین طبل می‌کوبند.
شعار سال: در شرایطی که مخالفان خارج نشین نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از محورهای اصلی تمرکز فعالیت‌های خود را القای ناکارآمدی نظام قرار داده‌اند، خواسته یا ناخواسته برخی تریبون‌های داخلی هم بر همین طبل می‌کوبند.
 
آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیروز در نطق اجلاس خبرگان رهبری سخنانی قابل تأمل بر زبان آورد که بیشتر پیام افتراق و اختلاف برانگیزی داشت تا دعوت به وحدت و همگرایی. در این سخنان علاوه بر دولت و مجلس، مجموعه مدیریتی کشور، سرمایه دارها و کارشناسان هم بی‌نصیب از حمله رئیس 93 ساله مدعی جوانگرایی مجلس خبرگان رهبری نماندند. او پولدارها را در کنار غارتگران قرار داد و گفت که آنها تلاش می‌کنند مردم مستمند باشند و علیه نظام شورش کنند.

در فرازی دیگر و در تبیین مخالفت با مذاکره با امریکا معتقدان به مذاکره را جاهل و نادان خواند. او گفت: «در ایران هم برخی آدم‌های نادان و جاهل دنبال مذاکره با امریکا هستند.» حال آنکه التزام داشتن نسبت به تصمیم نظام مبنی بر مذاکره نکردن با امریکا یک موضوع است و اینکه احیاناً برخی کارشناسان بر اساس ارزیابی‌های خود این مذاکره را مناسب بدانند چیز دیگری است.

اعتقاد نداشتن یا حتی انتقاد داشتن نسبت به یک تصمیم نظام از سوی فعالان سیاسی یا کارشناسان را نمی‌توان حمل بر نادانی یا جاهل بودن آنها کرد.

اما بخش قابل تأمل‌تر سخنان او جایی است که همزمان با سفارش مردم به مطالبه گری و بی‌تفاوت نبودن گفت: «بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.»

او در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس همکاران خود در مجلس خبرگان را هم از بی‌تفاوتی نسبت به آن بر حذر داشت و از آنها خواست تا «کمک کنند افراد خوبی وارد مجلس شوند و کار مردم را دنبال کنند و مشکلات‌شان را رفع سازند وگرنه جز این شود همین است که الان می‌ببینم.»

در حقیقت این فراز از سخنان آیت‌الله جنتی ناظر بر نارضایتی ایشان از مجلس دهم است. رئیس یک نهاد انتخاباتی بی‌محابا دو نهاد انتخابی دیگر و در حقیقت رأی مردم را به باد انتقاد گرفته و فحوای کلامش چیزی جز حکم دادن به ناکارآمدی آنها و چوب حراج زدن به مجموعه مدیریتی کشور نیست. ایشان حتی ملاحظه این را هم نکرده‌اند که در مقام دبیر شورای نگهبان عالی‌ترین نهاد ناظر بر انتخابات، در فاصله چند ماه مانده به رقابت مجموعه‌های مختلف سیاسی این گونه آشکارا منویات خود برای جابه‌جایی گسترده در مجلس و دولت را آشکار نکند. بخصوص که تصریح هم دارند که برای جایگزینی مدیران جوان و انقلابی «کار می‌کنیم».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 3 مهر 1398، کدخبر: 1302056 ، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
اینقدر این ناکارآمدی دولت زیاد و آشکارا بوده که نیازی نیست کسی بگه همه دیگه اینو فهمیدن ، کاملا ملموسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
عجب تیکه ای انداخته به جنتی روزنامه ایران به نظرم میشه پیگیری حقوقیش کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین