پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
توليدکنندگان نفت در خليج‌فارس با پيش‌بيني افت قيمت نفت در سال آينده، عمليات نگهداري برخي ميدان‌هاي نفتي خود را به سال ۲۰۱۶ ميلادي موکول مي‌کنند.

شعار سال : منابع صنعتي اعلام کردند: توليدکنندگان نفت در خليج‌فارس عمليات نگهداري ميدان‌هاي نفتي خود را به سال آينده ميلادي موکول مي‌کنند.

هدف توليدکنندگان از اين تأخيرها اين است که بتوانند توليد خود را بالا و هزينه‌هاي خود را پايين نگه‌ دارند؛ زيرا بنا بر پيش‌بيني آن‌ها، در سال ۲۰۱۶ ميلادي قيمت نفت باز هم کاهش مي‌يابد.

مشخص نيست که کدام ميدان‌هاي نفتي از اين برنامه تأثير مي‌گيرند؛ زيرا چنين اطلاعاتي از جمله اطلاعات حساس به شمار مي‌آيد.

با توجه به اين‌که با پايان يافتن تحريم‌ها امکان بازگشت نفت خام توليدي ايران به بازارهاي جهاني فراهم مي‌شود، توليدکنندگان يادشده تلاش مي‌کنند که از فرصت باقيمانده بيشترين استفاده را بکنند و نفت بيشتري در شرايط قيمتي کنوني به فروشند.

منابع ياد شده گفتند: کشورهايي همچون عربستان، امارات و قطر، عمليات نگهداري غيرضروري ميدان‌هاي نفتي خود را که قرار بود در پايان سال جاري ميلادي انجام شود، به زماني ديرتر در سال ۲۰۱۶ ميلادي عقب مي‌اندازند.

وزير نفت ايران به تازگي اعلام کرده است: در نشست آينده اوپک در ماه دسامبر سال جاري ميلادي، اين سازمان را از برنامه افزايش توليد تا ۵۰۰ هزار بشکه آگاه مي‌کند.

شرکت‌هاي نفتي دولتي همچون آرامکو عربستان، ادنوک امارات و قطر پتروليوم درباره اين خبر اظهار نظري نکردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت موج ، تاریخ نشرخبر : 13 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب: - www. mojnews.com

خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین