پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تأکید بر اینکه تهران خواستار جنگ با آمریکایی‌ها یا هیچ کس دیگری نیست، اظهار داشت که موضع ایران یک موضع دفاعی است.

شعارسال: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تأکید بر اینکه تهران خواستار جنگ با آمریکایی‌ها یا هیچ کس دیگری نیست، اظهار داشت که موضع ایران یک موضع دفاعی است.

 «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به ادعاهای آمریکا مبنی بر حمله نظامی به تهران واکنش نشان داد.

مسجدی که در برنامه «وجهة نظر» (دیدگاه) در شبکه «دجله» حضور داشت، گفت: «جمهوری اسلامی خواستار جنگ با آمریکایی‌ها یا هیچ کس دیگری نیست».

وی با بیان اینکه «جنگ به سود ایران و آمریکا نیست»، اظهار داشت: «آمریکایی‌ها همیشه می‌گویند گزینه نظامی روی میز است ولی ما هیچ گاه درباره راهکار نظامی سخن نگفته‌ایم».

مسجدی ادامه داد: «موضع ما یک موضع دفاعی است، ولی اگر کسی به ما حمله کند، پاسخ خواهیم داد و گزینه‌های دفاع از خودمان به هر طریقی موجود است».

سفیر تهران در بغداد باز هم تأکید کرد که اگر آمریکا به ایران حمله نظامی کند، تهران با قدرت پاسخ خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که در صورت حمله، ایران، نیروهای آمریکایی را در عراق و هر جای دیگری هدف قرار خواهد داد و آمریکایی‌ها «به خوبی می‌دانند که ایران هرگز شوخی نمی‌کند».

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا اعلام کرد که تهران «خواستار جنگ نیست، ولی همیشه از خود دفاع خواهد کرد».

ظریف در واکنش به ادعای وزیر خارجه آمریکا گفت که «پامپئو مسئله را اشتباهی متوجه شده است؛ ایران خواستار جنگ تا آخرین سرباز آمریکایی نیست، بلکه تیم "ب" می‌خواهد که ایران تا آخرین سرباز آمریکایی بجنگد».

منظور وزیر خارجه ایران از تیم "ب"، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. ظریف بر این باور است که این سه نفر قصد دارند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را وادار به جنگ با ایران کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 مهر 98، کد خبر:13980705000042 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
جنگ آخرین و احمقانه ترین راه است که فکر نکنم کشوری این کار و انجام بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین