پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان از حمایت این کشور از طرح حسن روحانی رییس جمهوری ایران با عنوان "ابتکار صلح هرمز" برای ایجاد امنیت در آبهای خلیج فارس خبر داد.
شعار سال:یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان از حمایت این کشور از طرح حسن روحانی رییس جمهوری ایران با عنوان "ابتکار صلح هرمز" برای ایجاد امنیت در آبهای خلیج فارس خبر داد.

شبکه خبری المانیتور امروز به نقل از بن علوی افزود، اگر مضمون این طرح مبتنی بر "ثبات" باشد قطعا از آن حمایت خواهیم کرد. 

بن علوی در مصاحبه اختصاصی با المانیتور در حاشیه  هفتادو چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که عمان در شرایط بحران در منطقه نه به عنوان میانجی، بلکه نقش تسهیل کننده را دارد.

وی گفت: ما نقش میانجی را بازی نمی کنیم، عمان کمک خواهد کرد. چیزی که ما برای خودمان انتخاب می کنیم نقش تسهیل کننده است.

روحانی رییس جمهوری اسلامیایران چهارشنبه گذشته در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به «ائتلافِ امید» یعنی «ابتکار صلح هرمز» (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه هدف «ائتلاف امید» ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح‌آمیز و دوستانه میان آنها است، ابراز داشت: این ابتکار حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را دربرمی‌گیرد.

روحانی با تشریح طرح «ائتلاف امید» بیان کرد: «ائتلاف امید» بر پایه اصول مهمی همچون پایبندی به اهداف و اصول ملل متحد، احترام متقابل، منافع متقابل، جایگاه برابر، گفت‌وگو و تفاهم، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، خدشه‌ناپذیریِ مرزهایِ بین‌المللی، حل و فصلِ مسالمت‌آمیزِ تمامیِ اختلافات و از همه مهم‌تر، دو اصلِ بنیادینِ «عدم تجاوز» و «عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر» قرار دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:6مهر1398،کدخبر:83494033،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین