پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
علی احمد(روزنامه نگار عربستانی) در توییتر خود نوشته محافظ شخصی ملک سلمان، چند روز پیش از سمتش عزل شده بود که این، مرگش را مشکوک می‌کند.
شعار سال:علی احمد(روزنامه نگار عربستانی) در توییتر خود نوشته محافظ شخصی ملک سلمان، چند روز پیش از سمتش عزل شده بود که این، مرگش را مشکوک می‌کند.

 ساعاتی قبل رسانه‌های عربستانی خبر کشته شدن بادیگارد شخصی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را منتشر کردند. اشاره شده است که "عبدالعزیز الفغم"  توسط یکی از دوستانش و در پی اختلافات شخصی به قتل رسیده است.
چرا محافظ ملک سلمان کشته شد؟
ترور یا قتل شخصی؛ چرا محافظ ملک سلمان کشته شد؟

طبق گفته سخنگوی پلیس مکه به عبدالعزیز زمانی که در منزل یکی از دوستانش بوده تیراندازی شده است.  پلیس مکه اظهار داشته که الفغم در منزل یکی از دوستانش بوده که نفر سومی وارد شده و پس از بحثی با الفغم از منزل خارج شده و بعد با یک تفنگ به خانه برگشته و به افراد حاضر تیراندازی کرده است.

با اینکه پلیس مکه تاکید دارد که قتل عبدالعزیز یک حادثه شخصی بوده اما برخی قتل او را نه یک حادثه بلکه تروری سیاسی دانسته اند. علی احمد(روزنامه نگار عربستانی) در توییتر خود نوشته محافظ شخصی ملک سلمان، چند روز پیش از سمتش عزل شده بود که این، مرگش را مشکوک می‌کند. این روزنامه‌نگار نوشته الفغم چند روز پیش در حال قدم زدن به تنهایی در جده رویت شده که در واقع با شغل او تناسبی ندارد، زیرا معمولاً در کنار پادشاه است و شب‌ها هم بعد از خوابیدن ملک سلمان در قصر استراحت می‌کند.

براساس اظهارات پلیس مکه، فرد مجرم پس از حضور پلیس نیز حاضر به تسلیم نشده و به دست نیروهای پلیس کشته شده است. در این حادثه دو نفر از حاضران در خانه و 5 نیروی پلیس مجروح شده اند.
چرا محافظ ملک سلمان کشته شد؟
عبدالعزیز الفغم که بود؟

عبدالعزیز پسر یکی از دوستان نزدیک ملک سلمان بود. وی  همچنین یکی از  همراهان ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق به شمار می‌رفت و به  مدت 30 سال همه  جا وی را همراهی می‌کرد. عبدالعزیز الفغم اواسط سال 2017  از سوی ملک سلمان به درجه تورن جنرالی ارتقا یافته بود. درجه عبدالعزیز قبل از ترور سرتیپی بود.

طبق گزارش «روسیا الیوم»، قتل این محافظ شخصی پادشاه عربستان برای مردم این کشور در حکم یک صاعقه بود و مرگ ناگهانی او بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی یافت.

رسانه های غربی با انتشار تصاویری از وی در حین مأموریت، از او به عنوان «مشهورترین بادیگارد سلطنتی» یاد کرده اند. او پیش تر از سازمان آکادمیک جهانی لقب بهترین بادیگارد را دریافت کرده بود در زمان پادشاهی ملک سلمان بر عربستان بادیگارد شخصی پادشاه و رئیس تیم حفاظتی بود.
چرا محافظ ملک سلمان کشته شد؟
تیم امنیتی مخوف بن سلمان؛ آیا جوخه ببر در قتل عبدالعزیز نقش داشتند؟

تا کنون در مورد تیم محافظان ملک سلمان و پسرش شایعات بسیاری به وجود آمده است. برخی بر آنند که بن سلمان سعی در جایگزینی تیم امنیتی پادشاه عربستان با مهره های خود دارد و قتل عبدالعزیز هم در همین راستا بوده. نباید فراموش کرد در مرگ جمال خاشقچی هم رد پای محافظان بن سلمان به چشم می‌خورد.

بسیاری معتقدند بن سلمان یک گروه محافظ خارجی و عرب تربیت شده دارد که بسیاری از جنابات مد نظر او را انجام می‌دهند. به گفته المسعری(دبیر کل حزب التجدید الاسلامی) گارد محافظ شخصی بن سلمان خارجی و اغلب کلمبیایی هستند .

سایت انگلیسی "میدل ایست آی" هم مدتی پیش در مورد یک گروه حفاظتی بن سلمان به نام "جوخه ببر" افشاگری کرد. طبق گفته این سایت جوخه ببر تیمی از قاتلان برای ترور منتقدان سعودی در داخل و خارج این کشور است و "جمال خاشقچی" خبرنگار عربستانی منتقد حکومت که به دست اعضای آن در کنسولگری ریاض در ترکیه کشته شده بود اولین قربانی ترورِ جوخه ببر نبود.

یک منبع عربستانی که اطلاعات محرمانه از سرویس‌های اطلاعاتی کشور خود دارد گفته جوخه ببر، تحت راهنمایی و نظارت "محمد بن سلمان" ولی‌عهد سعودی برای سرکوب مخالفان و منتقدان کار می‌کند. این گروه نزد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز شناخته شده است و بیش از یک سال گذشته با حضور ۵۰ عضو از قاتلان حرفه‌ای برای عملیات نظامی و اطلاعاتی رژیم سعودی، تشکیل شد.

میدل ایست آی ادامه داد، این گروه وفادار به ولی‌عهد سعودی بوده و ماموریت آن قتل مخفیانه مخالفان رژیم سعودی در داخل و یا خارج از خاک این کشور به صورتی است که رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی یا سیاسیون از آن مطلع نشوند.
چرا محافظ ملک سلمان کشته شد؟
شیوه قتل‌های جوخه ببر متنوع است و در برخی مواقع مانند پرونده خاشقچی دستان کثیفش آشکار می‌شود اما در برخی مواقع قتل‌ها را اتفاقی جلوه می‌دهند مانند تصادف رانندگی یا آتش‌سوزی اما در مواردی هم مخالفان را همزمان با حضور در بیمارستان یا نزد پزشک برای معاینه، به ویروس‌های کشنده مبتلا می‌کنند.

به همین سبب، برخی کاربران شبکه های مجازی مدعی شدند محافظ ملک سلمان توسط این گروه مخوف ترور شده است. با این حال، این حرفها چیزی جز شایعه نیست و هنوز چیزی در مورد قتل عبدالعزیز ثابت نشده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبر فوری،تاریخ انتشار:7مهر1398،کد خبر:1385571،www.khabarfoori.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین