پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره به جبهه فتح الشام گفت: این تغییر نام و قطع ارتباط این گروه با القاعده به معنای توقف موجودیت تروریستی آن نیست.

شعار سال: کربی افزود: این سازمان همچنان خارج از نظام آتش بس در سوریه و هدفی مشروع برای آمریکا و طبعا روسیه است؛ کشوری که در سوریه حضور نظامی دارد.

»ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد: این گروه از القاعده منفک و نام خود را به »جبهه فتح الشام» تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الجولانی در سخنانی که از شبکه الجزیره پخش شد، گفت، نام النصره به جبهه فتح الشام تغییر می یابد.

وی همچنین از «فرماندهان القاعده به خاطر درک ضرورت این جدایی» تقدیر کرد.

این اقدام جبهه تروریستی النصره بعد از آن عملی شد که «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده پنجشنبه با انتشار فایل صوتی گفت، جبهه النصره اگر لازم است، می تواند از القاعده اعلام استقلال کند.

این در حالی است که خبرهایی درباره طرحِ همکاری میان واشنگتن و مسکو برای مبارزه مشترک با شاخه القاعده در سوریه (جبهه النصره)، منتشر شده است و در سطح میدانی نیز گروه های تروریستی در حلب تحت محاصره شدید نیروهای ارتش برای آزادسازی این شهر هستند.

در همین حال، ژنرال فوتیل فرمانده نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت: النصره همچنان تهدید تلقی می شود و در ارتباط با شبکه های تروریستی است.

فوتیل افزود: این سازمان ها حقه باز و شدیدا انعطاف پذیر هستند... شاید شاخه ای دیگر به این درخت (تروریسم) اضافه شود و تا حدی متفاوت باشد اما ریشه این شاخه در ایدئولوژی و نگاهی ثابت قرار دارد و در قلب این سازمان خود القاعده نهفته است.

گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده، همزمان با آغاز جنگ در سوریه تشکیل شد و عناصر آن به اقدام های وحشیانه بسیاری در این کشور دست می زنند.

با افشای جنایات این گروه در رسانه ها، برخی کشورهای غربی حامی گروه های مسلح در سوریه مجبور شدند برای کاستن از شدت رسوایی

به وجود آمده، این گروه را در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار دهند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1395، کد مطلب: 82168087 (5471334):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین