پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا برقی خلاف مقررات است.

شعار سال: سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا درخصوص رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی اظهار داشت: مشاهده می‌شود که عده‌ای بدون داشتن گواهینامه با موتورسیکلت‌های با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا برقی اقدام به رانندگی می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با اشاره به تبلیغ اشتباه برخی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت‌های برقی یا با حجم کمتر از ۵۰ سی سی بیان کرد: برخی از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می‌کنند که این قبیل وسایل نقلیه به پلاک و گواهینامه نیاز ندارند که این اظهارات خلاف قوانین و مقررات هستند، چراکه براساس قانون هرنوع وسیله نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی تردد می‌کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

سرهنگ زارع ادامه داد: برخی از موتورسیکلت‌ها در بنادر و بارانداز‌ها برای رفت و آمد‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به موتور‌های پاکشتی معروف هستند. در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت‌های مذکور و تردد در معابر اقدام می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: طبق ماده (۲) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها تردد می‌کنند الزامی است و استثنائی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در پایان خاطر نشان کرد: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه‌ فاقد پلاک و گواهینامه جلوگیری می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اسب بخارپرس، تاریخ 30 مهر 98، کد مطلب: 17159: www.asbe-bokhar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین