پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
شریعتمداری به مثابه پیشگام و سخنگوی اصلی افراد و نهاد‌ها و گروه‌های پیدا و پنهانی است که باوردارند پیوستن ایران به پیمان پولی مبارزه با پولشوی و جلوگیری از تامین مالی سازمان‌های تروریستی مشهور به FATF یک اقدام خیانت کارانه است و نباید ایران هرگز به عضویت این پیمان درآید، چون اطلاعات ایران دراختیار کشور‌های دشمن مثل آمریکا و عربستان می‌افتد.

شعار سال:حسین شریعتمداری سالهای طولانی است که فرداول ونویسنده اصلی روزنامه کیهان است و تازمانی که حکم او باطل نشود برهمین منصب باقی می ماند. این فرد اکنون پرچمداروستیزه جوی اصلی مبارزه با دولت روحانی است و پیش از این نیز با دولتهای سازندگی و اصلاحات دشمن بود. شریعتمداری به مثابه پیشگام و سخنگوی اصلی افراد و نهادها و گروههای پیدا و پنهانی است که باوردارند پیوستن ایران به پیمان پولی مبارزه با پولشوی و جلوگیری از تامین مالی سازمانهای تروریستی مشهور به FATF یک اقدام خیانت کارانه است و نباید ایران هرگز به عضویت این پیمان درآید چون اطلاعات ایران دراختیار کشورهای دشمن مثل آمریکا و عربستان می افتد.

درسالهای تازه سپری شده این فرد یعنی حسین شریعتمداری گسترده ترین فعالیت رسانه ای علیه پیوستن ایران به نهاد بین المللی را سازمان داده است بارها و بارها اقدام دولت را نکوهش کرده وحرکت دراین مسیر راخواست دشمنان معرفی کرده است. داستان مجادله شریعتمداری با وزیر خارجه ایران درباره این موضوع از آبان پارسال شدید تر شده است و هنوز ادامه دارد. درحالی که ایران فرصت زیادی ندارد که به عضویت این نهاددرآید یا درلیست سیاه FATFدرآید باردیگر داستان غم انگیز و عجیب دراین باره داغ شده است.

حرفهای دیروز ظریف

درحالی که اظهارات آبان ماه سال گذشته وزیر خارجه درباره «پولشویی» ظریف را را دیروز به مجلس کشاند تا به منتقدان خود توضیح دهد چرا در گفت‌وگوی سال قبل با «خبرآنلاین» گفته بود: «در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.» .سؤال از ظریف بابت این مسأله را سال قبل محمدجواد ابطحی مطرح کرده بود که حالا دیروز وارد دستور کار شد. ابطحی معتقد بود ظریف نظام را با سخنان خود متهم کرده است. همان طور که دیگر همفکران او نیز همین نظر را دارند. ظریف اما در عین اینکه توضیح داد سخنانش ربطی به نظام نداشته برای اثبات واقعی بودن پولشویی در کشور یک سؤال اساسی پیش روی ابطحی و دیگر مخالفان خود گذاشت؛ «در دادگاه سلطان سکه درخصوص روش‌های پولشویی چه گفتند»؟ او البته سؤال دیگری هم داشت؛ «حضرت آقا فرمودند اگر در مقابله با فساد اقدام کنید صدای خیلی‌ها درخواهد آمد، این خیلی‌ها چه کسانی هستند؟»

بیگانگان برای سخنان من جشن گرفتند یا کیهان؟

وزیر امور خارجه گفت: آنچه من در آن جلسه عرض کردم و هنوز می‌گویم، این است که منابع جدیدی برای جلوگیری از مقابله جمهوری اسلامی ایران با پولشویی در کشور وجود دارد. همان که حضرت آقا فرمودند اگر در مقابله در فساد اقدام کنید، صدای خیلی‌ها درخواهد آمد، این خیلی‌ها چه کسانی هستند؟ این را برای کشور و مردم معین کنید. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: آقای ابطحی شما فرصت می‌کنید که صحبت کنید اما من بعد از صحبت‌های شما فرصت پاسخگویی ندارم؛ اگر می‌خواهید به صحبت‌های صداهای بیگانه توجه کنید، دقت کنید که از من نقل کردند یا از آقای حسین شریعتمداری که به بنده حمله کرده بود، ببینید از چه کسی نقل کردند و برای چه کسی جشن گرفتند؟وی ادامه داد: یک گروه‌های فشاری هستند که از پولشویی منافع دارند و هزاران میلیارد تومان از پولشویی منفعت می‌برند که اگر این نبود، نیاز نبود که قوه قضائیه و دولت ۶۰ صفحه آیین‌نامه برای مبارزه با پولشویی تصویب کند. اگر پولشویی در ایران نیست و گروه‌های فاسدی پولشویی نمی‌کنند، سلطان سکه را به چه جرمی اعدام کردید؟ چرا صحبتی که در دفاع از جمهوری اسلامی صورت گرفته و صحبتی را که در رد اتهامات منافقین و بیگانگان علیه نظام مقدس جمهوی اسلامی ایراد شده است، به صحبت علیه نظام تبدیل کردید؟ وزیر امور خارجه افزود: چرا آقای شریعتمداری آن کار را کرد، چرا کیهان آن مقاله‌ها را نوشت؟ آن مقاله‌ها بود که اسباب دست روزنامه‌های غربی شد یا عرایض بنده؟وزیر امور خارجه دیروز در نوبت عصر جلسه مجلس، ادعای نسنجیده و خلاف منافع ملی خود درباره پولشویی گسترده در کشور را که سال گذشته مطرح کرده و موجب استقبال رسانه‌های بدخواه و معاند شده بود، رد کرد و گفت؛ «ببینید آیا از بنده نقل کردند یا از آقای حسین شریعتمداری که به بنده حمله کرده بود؟!» این در حالی است که بی‌بی‌سی بلافاصله پس از انتشار اظهارات ظریف در تاریخ 21 آبان 1397، گزارشی از آن را منتشر کرد و تیتر زد: «ظریف: پولشویی گسترده در جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است»

پاسخ امروز کیهان

امروز اما کیهان نوشته است : ای کاش وزیر خارجه دولت قبل از آمدن به صحن علنی مجلس یک جست‌وجوی مختصر انجام می‌داد تا بداند از چه کسی نقل قول شده است. اصلا مگر نیاز به جست‌وجو است وقتی حرف را وزیرخارجه زده است چرا باید از کیهان نقل قول شود؟!در این رابطه لازم به ذکر است که بی‌بی‌سی بلافاصله پس از انتشار اظهارات محمدجواد ظریف در تاریخ 21 آبان 1397 به آن پرداخت. گزارش بی‌بی‌سی که بر اساس گفته‌های وزیرخارجه کشورمان تنظیم شده و به گفته‌های او استناد کرده بود با این تیتر منتشر شد: «ظریف: پولشویی گسترده در جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است»یعنی پیش از اینکه کیهان به این موضوع ورود کند رسانه‌های بیگانه که مترصد چنین فرصت‌هایی هستند به سرعت روی گفته‌های وزیر خارجه مانور دادند. از قضا روزنامه کیهان در تاریخ 22 آبان 1397 در صفحه نخست خود به این استقبال گسترده رسانه‌های معاند از گفته‌های ظریف‌ اشاره کرد. در آن شماره که فردای انتشار گزارش بی‌بی‌سی منتشر شد گزارشی با این تیتر به چاپ رسید: «استقبال گسترده رسانه‌های بیگانه از اظهارات نسنجیده وزیر امور خارجه / ظریف به جای پاسخ به نقدهای FATF منتقدان را متهم به پولشویی کرد!»به‌نظر می‌رسد وزیر خارجه به جای پذیرش خطای خود هنوز هم در پی آن است که دیگران را مقصر گفتار خود جلوه دهد.

اصل داستان فراموش نشود

اصل داستان این است که اگر ایران تاچند هفته اینده درباره ورود به عضویت FATF درنیاید درلیست سیاه این نهاددرمی آید و به گفته کارشناسان وقتی این اتفاق بیفتد همین میزان همکاری بانکی ایران با جهان نیز نابود می شود. کارشناسان باوردارند وقتی کشوری در لیست سیاه قرار می گیرد خروج از نیازمند فعالیتهای پرشمار است. درحال حاضر فقط ایران و کره شمالی نپذیرفته اند به مفاداین نهاد عمل کنند. کاستن از اهمیت عدم عضویت ایران درFATFو تقلیل ان به موضوع پولشویی درداخل به اصل داستان آسیب می زند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:13آبان1398،کد خبر:۵۱۰۵۶۳،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین