پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
موفقیت پژو در ایران پایان نمی‌یابد. حتی با وجود آنکه سازنده اصلی آن دیگر فروشی در ایران ندارد پژوهای ۴۰۵ مشهور، ۲۰۶های قدیمی و از سال گذشته، پژوهایی با برند تقلبی جدید در جاده‌های ایران مانند خیابان‌های تهران تکثیر می‌شوند.

شعار سال:شبکه‌ی تلویزیونی BFM فرانسه در گزارشی به تولید خودرو پژو در ایران پرداخته که ترجمه‌ی آن در ادامه می‌آید:

از زمان ترک ایران توسط سازندگان فرانسوی در پایان سال ۲۰۱۸ و به دنبال تحریم‌های آمریکا، شرکای ایرانی‌شان به تولید پژو بدون لیسانس فرانسه برای پاسخ به نیاز بازار ایران ادامه دادند.

موفقیت پژو در ایران پایان نمی‌یابد. حتی با وجود آنکه سازنده اصلی آن دیگر فروشی در ایران ندارد پژوهای ۴۰۵ مشهور، ۲۰۶های قدیمی و از سال گذشته، پژوهایی با برند تقلبی جدید در جاده‌های ایران مانند خیابان‌های تهران تکثیر می‌شوند.

به دنبال تحریم‌های آمریکا در اکتبر ۲۰۱۸، تولید خودروهای ایرانی دچار سقوط شد. از ۱۲۰ هزار عدد در ماه، تولید به ۶۰ هزار خودرو در ماه اوت کاهش پیدا کرد. بیشتر سازندگان غربی ایران را ترک کردند و قبل از همه، پژو. برند فرانسوی معادل ۴۴۳ هزار فروش سالانه را به دنبال این مساله از دست داد ولی در عمل، پژوهای تقلبی به حضور خود ادامه دادند.

شرکای ایرانی پژو تصمیم به ادامه‌ی تولید با ساخت مدل‌های مشابه بدون لیسانس گرفتند. پژو اجازه چنین کاری را داد و همراه با آن تلاش کرد رابطه‌ی خوب خود با شرکای ایرانی‌اش را حفظ کند. زمانی که پژو برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۱۰ ایران را ترک کرد (آن زمان هم به دلیل تحریم‌های آمریکا) ایرانیان این مساله را به عنوان یک تجربه‌ی جدید در نظر گرفتند.

اما مشتریان از نتایج این مساله راضی نیستند. پژوهای ساخت ایران در مقایسه با تولیدات قبل از اواخر ۲۰۱۷ که با همراهی سازنده اصلی آن بود، کیسه هوا یا رادار دنده عقب ندارند.

یک دلال ماشین در تهران توضیح می‌دهد: “اینجا، نگاه کنید که دیگه خبری از رینگ آلومینیومی نیست. اینها پلاستیکی هستند”. خودروها زودتر خراب می‌شوند. یک تعمیرکار ماشین در تهران نتیجه می‌گیرد: “خیلی خوشحال می‌شم اگه ماشین‌های کره‌ای به طور کامل جای پژو را بگیرند.”

بر اساس گزارش Inovev، با وجود آنکه تولید کنندگان فرانسوی ۴۰ درصد ظرفیت تولید ایران در سال ۲۰۱۷ را در اختیار داشتند، این سازندگان نتوانستند بیش از ۲۶ درصد تولید در این سال را محقق سازند. برندهای چینی ۲۰ درصد بازار را اشغال کرده‌اند. کره‌ای‌ها از زمان بازگشتشان در ۲۰۱۶، چهار درصد را به خود اختصاص داده‌اند. مجموعه PSA امید داشت بتواند یک میلیون خودرو را تا افق ۲۰۲۵ به فروش برساند. به لطف تولید در ایران در سال ۲۰۱۷، پژو ۴۰۵ با وجود آغاز تولیدش در سال ۱۹۸۷، همچنان یکی از پرفروش‌ترین‌ها در ایران است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی انصاف،تاریخ انتشار:11آبان1398،کد خبر:197851،www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین