پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: گزارش شب گذشته رئیس جمهوری به مردم صادقانه، کاملا شفاف و روشن بود.

شعار سال: حسینعلی امیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صداقت دکتر روحانی و دولت یازدهم و پاسخگو بودن به افکار عمومی موضوعی است که در گزارش رییس جمهوری مشهود بود.

وی گزارش رئیس جمهوری به مردم را دارای نکات مهمی دانست و یادآور شد: یکی از مهمترین نکات گزارش رئیس جمهوری در خصوص به سامان رسیدن موضوع هسته ای و برجام بود. برجام با مدیریت رئیس جمهوری، تلاش تیم مذاکره کننده و هدایت های رهبر معظم انقلاب انجام شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با یادآوری این نکته که برنده اصلی موضوع برجام مردم هستند، گفت: مقاومت مردم مایه دلگرمی رییس جمهوری، تیم مذاکره کننده و مجموعه دست اندرکاران برجام بود.

امیری خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار مهم گزارش رئیس جمهوری که در فضای سیاسی و تبلیغاتی کمتر به آن پرداخته می شود، آثار حقوقی قطعنامه ها است.

وی یادآور شد: متاسفانه ما به لحاظ سایه قطعنامه های ظالمانه تحت فصل هفتم منشور قرار گرفته بودیم که اجازه می دهد علیه کشوری که زیر این فصل قرار می گیرد، اقدامات نظامی انجام شود.

وی توضیح داد: کشورهایی که تاکنون مشمول این فصل شدند را اگر ملاحظه کنیم، می بینیم هیچ کشوری نبوده که یا منجر به جنگ نشده یا با پرداخت یک خسارت بسیار سنگین بخواهد از فصل هفت منشور خارج شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری تصریح کرد: با به نتیجه رسیدن برجام، طی یک قطعنامه؛ تمامی قطعنامه هایی ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شد و در واقع یک اتفاق فوق العاده مهم، بسیار کلیدی، اساسی و بی نظیر یا حداقل کم نظیر رخ داد.

امیری این نکته را ضروری دانست که به آثار مثبت دستاوردهای برجام در فضای حقوقی و سیاسی پرداخته شود.

وی با یادآوری این که پس از برجام محدودیت صادرات نفت برداشته شد، گفت: قبل از برجام هزینه های صادرات نفت بسیار بالا بود و در بسیاری موارد منجر به سوءاستفاده ها و شکل گرفتن فساد مالی می شد اما امروز با برداشتن محدودیت؛ صادرات نفت به دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز رسیده است. در واقع پس از برجام عزت ایرانی بازگشت.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با بیان این که امروز کشور ما مورد توجه شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگ بین المللی است، اظهار داشت: تردد هیات هایی مهم اقتصادی از کشورهای مختلف به ایران بسیار معنا دار است، اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای امنیت است و در تعاملات جهانی نقش آفرینی می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری به رسمیت شناخته شدن حق داشتن انرژی هسته ای ملت ایران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه رشد اقتصادی کشور هم در حال افزایش است

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 13 مرداد 95 ، کد مطلب: 128723: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین