پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، از طرح بزرگ هلال‌احمر برای تولید و بومی‌سازی فیبرهای نازک داخل دستگاه دیالیز در میان سه کشور تولید کننده در دنیا خبر داد.

شعارسال: به نقل از جمعیت هلال احمر، جواد فلاح در مراسم رونمایی از پیشرفته‌ترین دستگاه دیالیز هلال‌احمر به نام S CorDiax ۵۰۰۸ ، گفت: هم‌اکنون فقط سه کشور آمریکا، ژاپن و آلمان فیبرهای نازک داخل دستگاه‌های دیالیز را تولید می‌کنند؛ لذا مذاکره و بررسی‌های جامعی را برای اجرای طرح بزرگ تولید این فیبرها را ارائه کرده‌ایم که اگر در مدت پنج سال به این هدف دست یابیم، موفقیت بزرگی برای هلال‌احمر رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تولید داروی «سولامر» برای درمان مبتلایان نارسایی کلیه در سها هلال، اظهار کرد: تولید این دارو ارزآوری بسیار مناسبی برای کشور دارد و علاوه بر آن تولید ۵ تا ۶ قلم دارو را در شرکت های تابعه در دست تولید داریم.

فلاح با اشاره به اینکه مبتلایان دیالیز در کشور سالانه ۷ درصد و در سایر کشورها ۵ درصد افزایش می‌یابد، عنوان کرد: این در حالی است که تجهیزات تولیدی برای دستگاه‌های دیالیز به این سرعت پیشرفت ندارد و پیش‌ بینی‌ها حاکی از آن است که بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، با کمبود ۱۸۰ میلیون عدد فیلتر مواجه شویم و یک میلیون بیمار دیالیزی فیلتر برای دیالیز نداشته باشیم و به همین منظور درصددیم با تولید فیلتر در کشور، بدنبال رفع این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که کالایی تولید داخل داشته باشد، به‌ دنبال کالاهای خارجی نمی‌رویم، اظهار کرد: دستگاه دیالیزی که به تازگی از سوی سها هلال وارد کشور شده است، امکان همودیافیلتراسیون را فراهم کرده و در نتیجه بیماران دیالیز باکیفیت‌تر، کم‌عارضه‌تر دریافت کرده و عوارض ناشی از دیالیز نیز بسیار کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های تولید با نگاه به تولیدات داخلی را از راهبردهای اساسی این سازمان عنوان کرد.

وی به تولید ماسک های نانو در سازمان تدارکات پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: اکنون دو میلیون ماسک در انبارها موجود است و براساس تقاضا این ماسک‌ها تولید و عرضه می‌شود.

فلاح به وجود ۲۸ هزار و ۵۱۷ بیمار دیالیزی در کشور اشاره و اظهار کرد: ۵۰۹ بخش دیالیز نیز در کشور وجود دارد که ۸۴ درصد در بخش دولتی، ۶ درصد بخش خصوصی و ۱۰ درصد توسط بخش خیریه فعال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 13مرداد1395، کدخبر: 128760: www.ana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین