پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 12
کد خبر: ۲۴۴۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
الکترونیکی شدن بیشتر فرایندهای اداری موجب شده است تا در عصر مدرن مردم به جای آنکه وقت خود را برای گشت زدن در بازار و پاساژ های مختلف استفاده کنند به فکر خرید اینترنتی بیفتند و از آن استفاده کنند.:تعداد سایت‌های خرید اینترنتی رو به افزایش است و مشکلاتی در مبادلات تجاری به این نوع وجود دارد.

شعار سال:تعداد سایت‌های خرید اینترنتی رو به افزایش است و مشکلاتی در مبادلات تجاری به این نوع وجود دارد که براساس ثبت سوژه مخاطبان در سامانه «فارس من»، این موضوع را پیگیری کردیم.

 الکترونیکی شدن بیشتر فرایندهای اداری موجب شده است تا در عصر مدرن مردم به جای آنکه وقت خود را برای گشت زدن در بازار و پاساژ های مختلف استفاده کنند به فکر خرید اینترنتی بیفتند و از آن استفاده کنند.

از موضوع خرید از طریق سایت‌های اینترنتی در ابتدا استقبال چندانی نمی شد اما امروزه بیشتر افراد برای خرید از سایت های معتبر اینترنتی اقدام می کنند و حتی کسب و کارهای خرد در بستر شبکه‌های اجتماعی نیز شکل گرفته است.

این نوع خرید علاوه بر فواید، آسیب‌های فراوانی نیز دارد که مخاطبان در سامانه «فارس من» به آن اشاره کردند. تعدادی از مخاطبان ترفند جدید فروشگاه های اینترنتی را برای کلاهبرداری دانستند و به آن اعتراض داشتند.

اعتراض به مدت زمان کم برای ارجاع کالا

پوریا حسینی یکی از مخاطبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار کرد: وقتی من نمی توانم محصولی را که می خواهم آن را خریداری کنم از نزدیک مشاهده کنم این احتمال وجود دارد که سایت های اینترنتی اجناسی را که معیوب هستند و یا از کیفیت بالا برخوردار نیستند را برایم ارسال کنند.

وی افزود: همچنین به دلیل آنکه ضمانت مرجوعی کالا فقط چند روز است این احتمال وجود دارد که در مواردی که خرید اینترنتی برای هدیه داده می شود دچار عیب و نقص بوده و نتوانستیم آن را مرجوع کنیم.

این مخاطب در ادامه بیان کرد: همچنین وقتی کالایی در زمان تعیین شده مرجوع می شود باز پس گرفتن پول آن پروسه پردردسری است که در انتقال وجه، اگر بررسی حساب توسط خریدار صورت نگیرد شاید اصلا به حساب وی واریز نشود.

حسینی تاکید کرد: برای اطرافیان من این موضوع اتفاق افتاده و اگر من موضوع را پیگیری نمی کردم شاید این فرد متوجه نمی‌شد که پولی به حسابش واریز نشده است.

جلب رضایت مشتری، موجب بقای کار ماست

برای پیگیری بیشتر درباره این موضوع با پشتیبانی یکی از سایت‌های اینترنتی نیز تماس گرفتیم، اپراتور پشتیبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار کرد: به طور قطع اگر کالایی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد سریع و با گزارش خریدار مرجوع می‌شود.

وی تاکید کرد: پشتیبانی در این سایت به طور کامل انجام می‌شود و ما به دنبال این هستیم که با جلب رضایت مشتری از مشتریان خود را افزایش دهیم.

اپراتور پشتیبان سایت خرید اینترنتی در ادامه گفت: اگر بخواهیم اجناس بی کیفیت را به خریداران خود ارائه دهیم موجب می‌شود آنها دیگر این سایت را برای خرید اینترنتی انتخاب نکنند و همین موضوع و البته دهان به دهان گشتن اینکه اجناس ما کیفیت مناسب را ندارد در نهایت موجب ورشکستگی‌مان خواهد شد.

اگر بخواهیم اجناس بی کیفیت را به خریداران خود ارائه دهیم موجب می‌شود آنها دیگر این سایت را برای خرید اینترنتی انتخاب نکنند و همین موضوع و البته دهان به دهان گشتن این که اجناس ما کیفیت مناسب را ندارد در نهایت موجب ورشکستگی مان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حتی افراد پس از تماس با پشتیبانی سایت علاوه بر اینکه کالای بی کیفیت را مرجوع می کنند، برای آنکه از آنها دلجویی شود هدیه یا تخفیفی برای آنها در نظر گرفته می شود تا همچنان مشتری ما باقی بمانند.

بررسی شکایات مردمی از طریق اتحادیه و تعزیرات

همچنین رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: اگر این موضوع یک ترفند برای سایت‌های اینترنتی معتبر باشد تا کالای معیوب خود را بخواهند به مردم قالب کنند پس از مدتی مشتریان خود را از دست داده و ناچار به بسته شدن سایت خرید اینترنتی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مشغول بررسی موارد شکایات مردمی است و موضوعات را پیگیری می کند و اجازه نمی دهد تا شرکت و یا سایتی این گونه فعالیت داشته و بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

الفت نسب تصریح کرد: علاوه بر وجود این اتحادیه، تعزیرات حکومتی نیز هست که با ارائه پرونده شکایات به این سازمان، شکایت‌ها یا حل می شوند یا در انتها به نتیجه مطلوب می رسند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:20آبان1398،کد خبر:13980818000921،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
باید سازمانی باشه تا این کسب و کارها به طور جد و سخت گیرانه پیگیری کندو چیزی مشابه نشان استاندارد به سایت های معتبر بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
اصلا خرید اینترنتی خوب نیست کالایی که ارسال میشه با عکسش کلی تفاوت داره چرا که با فتوشاپ کلی روی عکس این محصولات کار میشه و تا حالا نشده یه کالا رو اینترنتی بخرم و مرجوعش نکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین