پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
شهاب جوانمردی عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به افزایش قابل توجه نفوذ اینترنت در فضای تجارت امروز، قطعی ناگهانی آن تجارت کشور را متضرر کرد.

شعار سال:یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به افزایش قابل توجه نفوذ اینترنت در فضای تجارت امروز، قطعی ناگهانی آن تجارت کشور را متضرر کرد.

شهاب جوانمردی ، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قدرت نفوذ اینترنت، بخش قابل توجهی از تجارت جهانی از این مسیر انجام می‌شود. امروز چه برای ارتباط گیری با صادرکنندگان به ایران و چه برای صادرات کالا از کشور، بخش قابل توجهی از مذاکرات و ارتباطات از طریق اینترنت انجام می‌شود و از این رو قطعی ناگهانی آن یک شوک به اقتصاد کشور وارد کرد.

به گفته وی، در روزهای گذشته تعداد زیادی از شرکای تجاری ایران در خارج از کشور یا عملا ارتباطشان را با ایران از دست دادند یا در تماس‌های تلفنی از فضا متعجب شده و درباره چگونگی وضعیت و زمان اتصال دوباره شبکه جهانی سوال می‌پرسیدند.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که عدم دسترسی به شبکه جهانی نت، آیا باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی کشور شده است، توضیح داد: این موضوع در موقعیت‌ها و بازارهای مختلف متفاوت است. یک بخش کار مربوط به بازارهای جدید و برنامه‌ریزی برای آغاز مذاکرات است. در این حوزه از دست رفتن ارتباط باعث می‌شود که واردکننده کالا از ایران، دیگر گزینه‌های خود در سایر کشورها را بررسی کند اما درباره مشتریان قدیمی در صورت کوتاه بودن زمان، می‌توان دوباره بازارها را به دست آورد. البته آنچه در این میان مهم است، لزوم آمادگی ما در حوزه تجارت است تا اگر بار دیگر تصمیم به قطع اینترنت گرفته شد، زیان کمتری متوجه فعالیت‌های اقتصادی شود.

جوانمردی با بیان اینکه فعلا برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های وارده به تجارت ایران در روزهای گذشته وجود ندارد، اظهار کرد:‌ اتاق بازرگانی پیگیر آن است که با بررسی عملکرد و دریافت گزارش از نهادهای ذی‌ربط در حوزه فضای مجازی به یک جمع‌بندی یا گزارش در این رابطه برسد، هرچند تا نرسیدن اطلاعات کافی، نمی‌توان عدد خاصی را تایید و اعلام کرد.

 پس از اجرایی شدن مصوبه سران قوا در زمینه اصلاح قیمت بنزین، در تعدادی از شهرها اعتراضاتی شکل گرفت. پس از مدتی اما با تبدیل شدن بعضی از این اعتراضات به آشوب و اقدامات تخریبی، تصمیم بر قطعی دسترسی به اینترنت تا بازگشت آرامش به کشور گرفته شد.

از روز گذشته اتصال به اینترنت به شکل تدریجی در حال برقرار شدن است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:3آذر1398،کد خبر: 98090301529،www.isna.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین