پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی جدید درباره سرنگونی سوخو 24 ارتش روسیه اعلام کرد که دو خلبان ارتش ترکیه سرنگونی سوخو 24 ارتش روسیه که مسئول سرنگونی بمب افکن روسی بوده‌اند به اتهام ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن، رهبر مذهبی ناراضی ترک در بازداشت به سر می‌برند.

شعارسال: به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی صباح، روزنامه هوادار دولت، مولود چاوش اوغلو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گفت که یکی از برنامه‌های جنبش گولن، برهم زدن مناسبات ترکیه و روسیه بوده و دو خلبانی که مسئول سرنگونی بمب افکن روسی در 24 نوامبر 2015 ( 3 آذر 94) به اتهام ارتباط با شبکه گولن بازداشت شده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد که بازداشت این دو خلبان به این دلیل انجام شده است که آن‌ها تحت تاثیر شبکه گولن دست به انجام این اقدام زده‌اند و نه این که به دلیل یک سانحه، بمب افکن روسی را سرنگون کرده باشند.

وی همچنین در این گفت‌و‌گو به ماجرای الحاق دولت ترکیه به اتحادیه اروپا پرداخت و گفت که «دوسوم مردم ترکیه دیگر تمایلی برای پیوستن به اتحادیه اروپا ندارند. بنابراین کاملا عادی است که ما به دنبال راهکارهای جایگزین باشند. اما باید بدانید که این اقدامی علیه ناتو نیست.»

وی همجنین اعلام کرد که با وجود ارتباطات گسترده‌ای که میان مصر و فتو (جنبش دینی تحت رهبری گولن) وجود دارد هنوز نشانه‌ای در دست ترکیه نیست که گولن در تلاش است تا به مصر سفر کند و از استرداد احتمالی‌اش از آمریکا به ترکیه نجات یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 20مرداد1395، کدخبر: 130749: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین