پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و چین اظهار کرد آینده روابط ایران و چین را روشن می بینم و هرگونه سرمایه گذاری در چین در حوزه های مالی و علمی، پر فایده و آینده نگرانه خواهد بود.

شعارسال: «محمد کشاورز زاده» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در پکن با اشاره به برنامه ۲۵ ساله راهبردی ایران و چین اظهار کرد این برنامه تاثیر زیادی در توسعه و تقویت روابط دو کشور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی ایرانی در چین مشغول به تحصیل هستند گفت: شرایط برای افزایش این تعداد نیز فراهم است و ما هر روز شاهد افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در چین هستیم.

او بر ضرورت تغییر نگاه سنتی به چین تاکید کرد و گفت: چین یک کشور پیشرفته و مدرن است و نگاه سنتی مردم در مورد کالاهای بی کیفیت ساخت چین باید اصلاح شود.

سفیر ایران در چین در مورد افزایش تعداد بورسیه های دانشجویان ایرانی در چین نیز گفت: دانشگاه های چین جزو دانشگاه های مطرح دنیا هستند و سفارت نیز در زمینه فراهم کردن زمینه های سیاسی برای بورس دانشجویان ایرانی بیشتر تلاش خود را بکار گرفته است.

کشاورز زاده با اشاره به وجود برخی مشکلات برای دانشجویان ایرانی مقیم چین گفت سفارت تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات بکار بسته است و در سفر مقامات به چین نیز این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

او خطاب به دانشجویان افزود: تمام تلاش ما رفع مشکلات شما بوده است و نسبت به مشکلات شما بی تفاوت نبوده ایم و هرچه در توان داشتیم بکار گرفتیم.

سفیر ایران در چین ضمن دعوت دانشجویان برای احترام به قوانین چین و رعایت قانون این کشور گفت: دانشجویان باید بتوانند با رعایت قوانین این کشور از ظرفیت ها و امکاناتی که در چین وجود دارد استفاده کنند.

کشاورز زاده در مورد لغو روادید برای اتباع چینی هم گفت این اقدام با هدف جذب و تشویق گردشگران چینی به ایران صورت گرفته است چین سالانه ۱۲۰ میلیون گردشگر دارد که اگر یک درصد گردشگران چینی را جذب کنیم درامد زیادی نصیب ایران خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و ضرورت راه اندازی مرکز فرهنگی ایران در چین گفت راه اندازی این مرکز می تواند زمینه توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی و دانشجویی را در چین فراهم کند.

در پایان این مراسم نشست پرسش و پاسخ با حضور سفیر، رایزن های فرهنگی، علمی و اقتصادی و سرکنسول سفارت ایران در چین برگزار شد و دانشجویان نیز سئوالات و مشکلات خود را مطرح کردند.

در این همایش از ۳۲ تن از دانشجویان ایرانی مقیم چین شامل اعضای مجمع قبلی، دانشجویان فعال فرهنگی،  برپا کنندگان غرفه ایران در جشنواره های فرهنگی،  دانشجویان برتر علمی و برندگان مسابقه کتابخوانی نیز تجلیل شد.

اجرای موسیقی زنده از دیگر بخش های این برنامه بود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17آذر1398 ، کدخبر: 83585193: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
ان شالله خبرای خوشی در راه باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین