پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۹۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
روزشمار افتتاح سیستم یکپارچه استفاده از رمز دوم یک با مصرف معروف به (رمز دوم پویا) به پله هفتم خود رسیده است و سوالاتی که در قالب خبر "سوالات خود درباره رمز دوم یکبار مصرف را از ما بپرسید" به دست ما رسیده است راه را برای روشن کردن ابهامات موجود برای ما هموار کرد.
شعار سال: یک هفته تا الزام استفاده از رمز دوم پویا در خرید‌های اینترنتی باقی مانده و باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش به بررسی چند ابهام و سوال مخاطبان پرداخته است.

 روزشمار افتتاح سیستم یکپارچه استفاده از رمز دوم یک با مصرف معروف به (رمز دوم پویا) به پله هفتم خود رسیده است و سوالاتی که در قالب خبر "سوالات خود درباره رمز دوم یکبار مصرف را از ما بپرسید" به دست ما رسیده است راه را برای روشن کردن ابهامات موجود برای ما هموار کرد.

راهی که تا حدودی برای عموم مردم قابل درک شده است و از طرفی هنوز ایرادات اساسی در زمینه نصب نرم افزار‌ها و ارسال پیامک برای مشتریان را به دنبال دارد. گفتگو‌های متعددی با مسئولان بانکی از جمله معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این باره صورت گرفته است که دلیل اصلی الزام استفاده از این روند را افزایش امنیت بیش از پیش حساب‌های بانکی عنوان کرده است.

هرچند ابتدای هر طرح بزرگی مقاومت عمومی و نوعی اضطراب جمعی کار را دشوار جلوه می‌دهد، اما قطعا به مرور با درک صحیح جایگاه این تکنولوژی عموم مردم همگام با اصلاح رویه توسط مسئولان مرتبط و بروزرسانی سیستم‌ها و اپ‌های مورد نیاز قدم بر خواهند داشت.

تجمیع حساب افراد در یک بانک عملیاتی می‌شود / ۷۰ درصد کلاهبرداری‌های سایبری، مربوط به فیشینگ

محمدرضا غفوری مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی ، در تشریح جدیدترین اقدامات لازم سیستم بانکداری برای اتصال مشتریان به سامانه صدور رمز دوم پویا، اظهار کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد کلاهبرداری‌های سایبری و درگیری‌های پلیس فتا مربوط به ماجرای فیشینگ و سو استفاده از رمز دوم ایستا بود که از یک تا ۲ سال گذشته، روند طراحی و راه اندازی رمز دوم پویا، توسط بانک‌ها نیز آغاز شد.

وی افزود: بانک مرکزی و نطام بانکی با مشاهده اینگونه اتفافات چند سالی است در تلاش برای اجرای طرح رمز‌های یکبار مصرف بود که با اوج گرفتن این موضوع ابتدای دی را برای الزام این طرح در نظر گرفت. بانک کشاورزی نیز از آذر امسال تمام اقدامات لازم را برای روشن سازی و جهت گیری مخاطبان برای استفاده از رمز پویا انجام داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانک کشاورزی به تعداد ۲۰ میلیون نفر مشتری را تحت پوشش خود دارد، بیان کرد: تعداد قابل توجهی از مشتریان ما رمز دوم خود را بروزرسانی و از ایستا به پویا تغییر داده اند، البته معتقدم جا افتادن این طرح نیز زمان بر است.

غفوری روش‌های دریافت رمز دوم یکبار مصرف این بانک را به سه روش تقسیم و معرفی کرده و گفت: مشتریان از طریق مراجعه به سایت و نصب نرم افزار مذکور، مراجعه به خودپرداز و دریافت رمز از طریق پیامک (هریم) و USSD می‌توانند رمز دوم خود را دریافت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که راهکار کاهش نگرانی مردم جهت استفاده از این رمز چیست؟ بیان کرد: مخاطبان بانک‌ها نیاز به اطلاع رسانی مستمر و آموزش صحیح این روند هستند و مطمئن هستیم که به محص یادگیری آن، نگرانی عموم مردم از بین خواهد رفت.

مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر فردی چندین حساب همراه با کارت، در یک بانک داشته و برای هر کدام رمز جداگانه طلب کند، به هنگام دریافت پیامک هر کدام از کارت‌ها آن هم در یک خط تلفن همراه، با مشکل مواجه نخواهد شد؟ گفت: بانکداری الکترونیک تمام حساب‌های یک فرد را به یک کارت تجمیع کرده است و در نهایت افراد با تعدد حساب در بانک ها، تنها یک کارت عابر بانک در هر بانک خواهند داشت.

وی گفت: تجمیع حساب و یکسان سازی اطلاعات حساب افراد در یک کارت بانکی مدت هاست توسط بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است که به طبع بانک کشاورزی نیز در این امر تمام تلاش خود را دارد.

غفوری بیان کرد: مشتریان ما قشر عظیمی از کشاورزان هستند، اما سایر مردم نیز در این بانک حساب بانکی دارند. بخش عمده ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی از سپرده گذاران عادی صورت گرفته است.

او تاکید کرد: آینده بانکداری الکترونیک با راه اندازی رمز دوم پویا، مانع ادامه روند کلاهبرداری و فیشینگ‌ها که حجم خطرناکی است خواهد بود، معتقدم بخش قابل توجهی از این روند‌ها کاهش و امنیت خاطری برای مشتریان ایجاد می‌کند و پلیس فتا با کاهش حجم پرونده فیشینگ رو به رو خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام رمز‌ها با مدل ریاضی بسیار خاصی به صورت آفلاین یعنی بدون اتصال به اینترنت تولید می‌شوند و در نهایت مشتریان نگران اختلالات اینترنتی نباشند. خواهش ما این است که مردم از این روند استقبال کنند تا مشکل برطرف شود.
همچنین در ادامه بررسی پرسش‌های متعدد مخاطبان از باشگاه خبرنگاران جوان مخاطبی مطلب ذیل را عنوان می‌کند که برای بررسی آن به سراغ عضو هیئت مدیره بانک ملی رفتیم.

امکان دریافت رمز دوم پویا توسط مشتریان خارج از کشور بانک‌ها مهیا شد

راه حل نصب رمز دوم پویا برای خارج نشینان فراهم شد

مسعود خاتونی، عضو هیئت مدیره بانک ملی، به این پرسش پاسخ داد و گفت: مشتریان خارج از ایران هیچ مشکلی برای نصب نرم افزار نخواهند داشت، این افراد می‌توانند از طریق سایت بانک ها، اپلیکیشن موبایلی را نصب کرده و رمز خود را به صورت رایگان و آفلاین دریافت کنند. همچنین می‌توانند این رمز را به صورت USSD و ابلاغ شماره موبایل به شبکه بانکی دریافت کنند.

او ادامه داد: مخاطبان زیادی این نرم افزار را در خارج ایران نصب و تراکنش‌های خود را انجام داده اند در نتیجه مشکلی این مشتریان را تهدید نمی‌کند و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها به بانک‌ها نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان با نزدیک شدن به روند الزام بانک‌های برای استفاده از رمز دوم پویا و همچنین پس از اجرایی شدن این موضوع، به دنبال رفع ابهامات موجود در اذهان عمومی بوده و از سوالات مخاطبان خود در ذیل لینک معرفی شده استقبال می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23 آذر 1398، کدخبر: 7171058 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
الان یه سوال اونایی که گوشی اندروید ندارن باید چیکار کنن یا حتی خیلی از سواد خوبی ام برخوردار نیستن تکلیف اینجور ادم ها چی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین