پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
می‌گوید «یک سال منتظر می‌مانیم که نوروز شود تا بتوانیم به سفر برویم. اما امسال بعد از افزایش قیمت بنزین خیلی هم منتظر نوروز نبودیم. با این وضعیت قیمت‌ها هزینه هایمان حداقل سه برابر نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود، مگر حقوق و درآمد ما چقدر افزایش داشته؟!»
شعار سال: می‌گوید «یک سال منتظر می‌مانیم که نوروز شود تا بتوانیم به سفر برویم. اما امسال بعد از افزایش قیمت بنزین خیلی هم منتظر نوروز نبودیم. با این وضعیت قیمت‌ها هزینه هایمان حداقل سه برابر نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود، مگر حقوق و درآمد ما چقدر افزایش داشته؟!» می‌گوید: «سال قبل برای حدود ۳ هزار کیلومتر حدود ۴۰۰ هزار تومان بنزین هزینه می‌کردیم که امثال این رقم بیش از یک میلیون تومان می‌شود که به این میزان به هزینه‌های دیگر سفر هم اضافه می‌شود، چون همه چیز گران شده است.»

وعده وزیر گردشگری

حالا آن طور که مونسان وزیر گردشگری دیروز اعلام کرد، نباید نگران بنزین نوروزی بود. نوع بیان و عبارات او به گونه‌ای بود که مردم در نوروز سهمیه ویژه سفر خواهند داشت: مردم اصلا نگران سوخت مصرفی خود برای سفر در ایام نوروز نباشند و دولت حتما همراهی خواهد کرد، ولی هنوز با دولت در این باره مکاتبه نکرده‌ایم. مونسان افزود: طرح اختصاص سهمیه بنزین برای سفر‌های نوروزی آماده است و به محض این که از سفر به خراسان جنوبی برگردیم به دولت ارسال خواهد شد. وزیر میراث فرهنگی درباره جزئیات این طرح گفت: حتما سهمیه بنزین ویژه‌ای برای ایام سفر نوروزی در نظر گرفته خواهد شد و دولت همراهی لازم را خواهد کرد.

سابقه بنزین سفر از نوروز ۸۷

سابقه بنزین سفر به سال ۸۶ برمی گردد که بنزین با افزایش قیمت روبه رو شد و دولت وقت برای نوروز ۸۷ صد لیتر اختصاص داد که البته این میزان اکنون کم به نظر می‌رسد.

پیشنهاد نمایندگان برای سهمیه فصلی بنزین ویژه سفر

اکبری-کوچکی نژاد عضو فراکسیون گردشگری مجلس گفت: ما هنوز به صورت دقیق به موضوع بنزین ورود نکرده ایم، اما به طور قطع پیشنهاد‌های متعددی برای تعدیل قیمت بنزین به نفع مردم برای ترغیب به سفر ارائه خواهیم داد تا در بودجه گنجانده شود. عضو کمیسیون تلفیق درباره بحث سهمیه بنزین مربوط به سفر‌های فصلی و نوروزی نیز اظهار کرد: ما هنوز مبحث بنزین را در کمیسیون تلفیق در دستور کار نیاوردیم چرا که در بخش انتهایی درآمدی لایحه بودجه است، اما بحث‌هایی در جلسه غیر علنی تلفیق در این زمینه انجام شده است. از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده برای سهولت سفر خانواده‌ها بحث تک نرخی کردن بنزین و پیشنهاد ایجاد «سهمیه‌های سه مرحله ای» ویژه برای تعطیلات عید نوروز، تابستان و زمستان است. وی گفت: به طور قطع با پیشنهاد‌های نمایندگان وضعیت بنزین تاحد ممکن به نفع رفاه و اقتصاد خانواده تعدیل خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 11 دی 1398، کدخبر: 683466 ، www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
با این طور کارها نمیشه هزینه های سفر رو پایین آورد دو باک بنزین اونقدر تاثیر گذار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین