پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کاهش تعهدات برجامی به منزله خروج از برجام نیست» گفت: برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی منطبق بر مواد ۲۶ و ۳۶ توافق برجام است و به هیچ وجه دنبال خروج از برجام یا NPT نیستیم. بنابراین فقط محدودیت‌های تعهدات برجامی را برمی‌داریم و در چارچوب NPT فعالیت می‌کنیم.

شعار سال:پس از ترور سردار سلیمانی توسط پنتاگون به مسئولیت مستقیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، مردم خواستار انتقام سخت از ترامپ شدند. در این میان اعلام شد که علاوه بر انتقام سخت جبهه مقاومت از آمریکا، جمهوری اسلامی ایران مقابله به مثل سیاسی هم انجام خواهد داد. بنابراین گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را برداشت. البته تاکید شده است که برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی به منزله خروج ایران از برجام نیست.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  با اعلام اینکه ایران طبق مواد گنجانده‌شده در توافق برجام در صورت محقق نشدن مطالباتش می‌تواند گام‌های کاهش تعهدات برجامی را بردارد، گفت: همان‌طور که قبلاً هم اعلام شده بود، گام‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش تعهدات برجامی برداشته می‌شود و این اقدام کاملاً در راستا و منطبق بر توافق برجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی به منزله خروج از برجام نیست و این اقدام منطبق بر مواد ۲۶ و ۳۶ توافق برجام است.

نقوی حسینی ادامه داد: ما هرگز برجام را کان لم یکن نکرده‌ایم و از برجام هم خارج نشده‌ایم. تنها طبق توافق لحاظ‌شده در این توافقنامه که آمده است «در صورت محقق نشدن منافع‌مان می‌توانیم تعهدات‌مان را کاهش دهیم» این گام را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس توضیح داد: این حق ماست که از مفاد خود برجام استفاده کنیم و تعهدات‌مان را کاهش دهیم و به هیچ وجه این کار به منزله خروج از برجام نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس با گفتن اینکه «برخی در این میان خروج از NPT را مطرح کرده‌اند» تاکید کرد: گروهی هم هستند که موضوع خروج از NPT را مطرح می‌کنند، در حالی که به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد؛ ما نه دنبال خروج از برجام هستیم و نه خروج از NPT.

از قدیمی‌ترین اعضای NPT هستیم و به چارچوب آن وفادار و متعهدیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدیمی‌ترین اعضای NPT است و به آن وفادار و متعهدیم و در چارچوب آن فعالیت می‌کنیم. بنابراین فقط محدودیت‌های تعهدات برجامی را برمی‌داریم و در چارچوب NPT به فعالیت هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:18 دی1398، کد خبر:www.etemadonline.com،375860

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
همه بخش های برجام رو زدیم زیرش دیگه از چیش می خوایم خارج نشیم؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین