پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک ارائه شده به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، چرا که عملیات نظامی و جنگی در عراق به پایان رسیده و پیروزی علیه گروه تروریستی داعش به حاصل شده است لذا دولت عراق باید برای پایان دادن به حضور هر گونه نیرو‌های خارجی در اراضی کشور و ممانعت از به کارگیری آسمان عراق، فعالیت کند.
شعارسال: پارلمان عراق درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده است.

 به نقل از نورنیوز، پارلمان عراق تصمیم گرفته در جلسه بیست و هشتم خود در مورخه ۵/۱/۲۰۲۰ میلادی با استناد به ماده ۵۹ و ۱۰۹ قانون اساسی و نیز در راستای مسئولیت ملی و نظارتی خود به عنوان نمایندگان ملت و دغدغه‌مندی نسبت سلامت و حاکمیت ارضی عراق و با توجه به اختیارات خود تصمیمات ذیل را اتخاذ کند:
 
۱: الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک ارائه شده به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، چرا که عملیات نظامی و جنگی در عراق به پایان رسیده و پیروزی علیه گروه تروریستی داعش به حاصل شده است لذا دولت عراق باید برای پایان دادن به حضور هر گونه نیرو‌های خارجی در اراضی کشور و ممانعت از به کارگیری آسمان عراق، فعالیت کند.
 
۲: دولت عراق و فرمانده کل نیرو‌های مسلح باید شمار نیروی آموزش دهنده خارجی را که نیاز دارد به همراه مکان‌های حضور، مسئولیت و مدت قراردادشان اعلام کند.
 
۳: دولت عراق به نمایندگی وزیر امور خارجه باید برای ارائه شکایت علیه ایالات متحده امریکا به علت ارتکاب موارد نقض پرمخاطره حاکمیت و امنیت عراق، به سازمان ملل و شورای امنیت برود.
 
۴:این طرح از زمان تصویب، قابل اجراست.                                                       
                                                                                                                       
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری تحلیلی    تابناک ،تاریخ انتشار:   15 دی   1398،کدخبر:    949292،  www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین