پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید تحریم‌های اعلامی جدید آمریکا علیه ایران گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها دچار نوعی رفتار یکجانبه، غیرقانونی، بی‌نتیجه و تکراری شده‌اند.
شعارسال: سیدعباس موسوی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر همه هنجار‌ها و قواعد بین‌المللی را نادیده انگاشته و مستقیماً صنایعی را تحت تحریم قرار داده که با زندگی عادی میلیون‌ها ایرانی ممزوج است، افزود: فرمان اجرایی صادره اخیر نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعهدات آن دولت ذیل حقوق بین‌الملل عام است.

وی با تاکید بر اینکه ذات سیاست‌های خصمانه دولت ایالات متحده با وضع این تحریم‌ها بیش از پیش عیان شده است، افزود: این اقدام رژیم آمریکا با هدف اختلال در کسب و کار بخش عمده‌ای از مردم ایران و محروم ساختن آن‌ها از دستیابی به حقوق بنیادین اقتصادی خود ذیل کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده و البته بر پایه عدم شناخت از ایران و ایرانی بنا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات یکجانبه آمریکا اکنون به معضلی برای جامعه بین‌المللی تبدیل شده است و صنایع آمریکا مدت‌هاست که توان رقابت با صنایع سایر کشور‌ها را نداشته و رژیم آمریکا با اعمال تحریم یا تعرفه‌های غیرمعمول و به بهانه‌های سیاسی و امنیتی رقابت غیرمنصفانه تجاری با بقیه جهان انجام می‌دهد، اظهار کرد: این تلاش‌های غیرمعمول راه به جایی نخواهد برد و رژیم آمریکا نهایتا مجبور خواهد شد با واقعیات کنار آمده و شکست خود را بپذیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 21 دی 1398 ، کدخبر: 98102116402 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین