پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
در پی دپوی کالاهای گروه (۴) در گمرک‌ها و بنادر ایران، چندی پیش و بعد از بازدید وزیر اقتصاد از این مناطق، وی پیشنهادی را در رابطه با تعیین تکلیف ۶۰ میلیون دلار کالا که عمدتا کالای غیرضروری هستند، به هیات وزیران ارائه کرده است.

شعار سال:در پی دپوی کالاهای گروه (۴) در گمرک‌ها و بنادر ایران، چندی پیش و بعد از بازدید وزیر اقتصاد از این مناطق، وی پیشنهادی را در رابطه با تعیین تکلیف ۶۰ میلیون دلار کالا که عمدتا کالای غیرضروری هستند، به هیات وزیران ارائه کرده است.


*** پیشنهاد برای تعیین تکلیف ۶۰ میلیون دلار کالای غیرضروری

در سال جاری و بعد از جدی‌تر شدن موضوع ترخیص کالاها و ممانعت از رسوب آن در گمرک‌ها و بنادر، با دستور رئیس‌جمهور مقرر شد که برای رفع مشکلات و ترخیص سریع کالاها کمیته‌ای به ریاست وزیر اقتصاد و با شرکت نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک تشکیل شود و در همین راستا پیشنهادهایی برای تعیین تکلیف سریع‌تر و ترخیص کالاها مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.

از کالاهای رسوب‌کرده در گمرک، بخشی مربوط به کالاهای گروه (۴) است که ترخیص آن‌ها متوقف و از مدت‌ها قبل در رابطه با تعیین تکلیف و ترخیص آن بحث‌های زیادی مطرح بوده است؛ به طوری که حواشی و حتی شایعاتی در مورد ترخیص یا واگذاری آن‌ها به سازمان اموال تملیکی برای فروش یا هرگونه تصمیم دیگری وجود داشت.

اما تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از آن حکایت دارد که در جریان بازدید اخیر وزیر اقتصاد از گمرک‌ها، موضوع کالاهای گروه (۴) نیز مورد بررسی قرار گرفته و در راستای تعیین تکلیف این کالاها، پیشنهادی به دولت ارائه شده است که در صورت موافقت هیئت‌وزیران، این کالاها وضعیت مشخصی پیدا خواهند کرد.

این در حالی است که ظاهراً موضوع هنوز به طور جدی در دولت مطرح و مورد بررسی قرار نگرفته و تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن انجام نشده است.


*** کالاهای گروه (۴)

کالاهای گروه (۴) عمدتاً کالاهای لوکس و مصرفی هستند که در حال حاضر مجموع این کالاهای دپو شده در گمرک به بیش از ۶۰ میلیون دلار می‌رسد و در ۱۷ گمرک قرار دارند.

در میان کالاهای گروه (۴) مانده در گمرک‌ها انواع کالاها از جمله لوازم خانگی، لوازم‌التحریر، لوازم آرایشی، ژل‌های تزریقی زیرپوستی، آلات موسیقی و غذای حیوانات دیده می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:20دی1398،کد خبر:155207،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین