پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه روز (یکشنبه‌) در صدر هیات بلند پایه از جمله «ولید المعلم» وزیر امور خارجه این کشور برای گفت‌وگو با مقام‌ها و مسوولان ایرانی درباره توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و جهانی به تهران سفر می‌کند.

شعارسال: خمیس را در سفر به تهران ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و امور مهاجران و سرلشکر علی عبدالله ایوب وزیر دفاع سوریه همراهی می کنند.

یک منبع آگاه دیپلماتیک سوریه در این ارتباط  گفت که باتوجه به مسایل و موضوعاتی که منطقه با آن روبرو است، این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

این منبع که به نامش اشاره نشده است، خاطر نشان کرد: در سفر هیات سوری و گفت و گوهای پیرامون آن تحولات اخیر منطقه بویژه ترور فرمانده سپاه قدس ، سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی و پاسخ ایران به این عملیات بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: فعالیت های مستشاری و هماهنگی بین دو کشور در این مرحله بسیار ضروری است زیرا چنین شرایطی پیش از ترور سلیمانی وجود نداشت و ایران برای اولین بار در منطقه پایگاه های آمریکایی را مورد حمله قرار داد و این یک ضربه تکان دهنده برای آمریکا بود و همچنین پیامی به واشنگتن ارسال کرد که منطقه مکان امنی برای آنها نیست و چاره ای جز خروج از آن را ندارند.

این دیپلمات سوری ادامه داد: این دیدار پس از آن انجام می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا اشاره کرد که قصد جنگ با ایران را ندارد و عراقی ها نیز خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند.

دیدار هیات بلند پایه سوریه به تهران همچنین در حالی انجام می شود که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هفته گذشته از دمشق دیدار کرد و در دیدار با بشار اسد رییس جمهور این کشور تحولات سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدار برای همه کشورها و سازمان هایی که برای سرنگونی دولت سوریه تلاش می کردند ، پیام های سیاسی کاملاً واضحی ارسال کرد و ثابت کرد که پیش بینی آنها برای دستیابی به این هدف ناموفق بود.

خمیس آخرین بار 27 دی ماه 1395 به ایران سفر کرده بود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22دی1398  ، کدخبر: 83630290: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین