پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
ترامپ متحدین آمریکا مانند آلمان و فرانسه را برای خروج از برجام و همراهی با واشنگتن تحت فشار قرار می‌دهد. او از آنها می خواهد كه همه با هم روی توافقی تازه و در عین حال قوی‌تر کار کنند. البته او باز هم، هیچ جزئیات در مورد این توافق مد نظرش ارائه نمی‌دهد.

شعارسال:فرانکو اوردونز در NPR نوشت: رئیس‌جمهور ترامپ در سخنرانی چندی قبل خود گفت كه هیچ آمریکایی در جریان حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق صدمه ندیده است. این حملات در تلافی ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بود. ترامپ بعد از گذشت تقریبا ۱۰ روز از تنش‌ها لحنی آشتی جویانه داشت.

در ادامه این مطلب آمده است: رئیس جمهور دونالد ترامپ گفت: به مردم و رهبران ایران می‌گویم که ما خواهان آینده‌ای روشن برای شما هستیم، شما باید در هماهنگی با سایر ملل جهان به سعادت برسید، آمریکا آمادگی دارد تا با همکاری با هر کشوری که آماده است، صلح را در آغوش بکشد.

کورنیش: فرانکو اوردونز، خبرنگار کاخ سفید هم اکنون به استودیو ما می‌آید تا در مورد سخنان ترامپ صحبت کنیم.

خوش آمدید، فرانکو

ممنون، آدی.

کورنیش: خوب، ما شنیدیم که رئیس‌جمهور از آمادگی آمریکا برای به آغوش کشیدن صلح گفت، او دیگر چه چیزی برای گفتن داشت؟

اوردونز: ترامپ بار دیگر تاکید کرد كه آمریکا دیگر نیازی به نفت خاورمیانه ندارد و این حکایت از آن دارد که به نظر رئیس‌جمهوری خاورمیانه دیگر ارزش این همه جنگیدن و درگیری ندارد. این نکته‌ای است که مایکل سینگ، مدیر بخش خاورمیانه در کاخ سفید در دوران جورج دبلیو بوش به من گفت.

مایکل سینگ: شما با دو موضوع رو به رو هستید. یکی این که ترامپ می‌گوید این منطقه دیگر برای ما مهم نیست. من فکر می‌کنم بسیاری از مردم نسبت به این موضوع شک و تردید‌هایی داشته باشند، اما در عین حال از مردم دیگر آن را به راحتی می‌پذیرند. سپس موضوع دوم که دیگران یعنی اروپایی‌ها، ناتو یا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید بدانند آن است که این خود آن‌ها هستند که باید امنیت منطقه‌ را تامین کنند.

اوردونز: ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی خود تا کنون بارها بر لزوم خروج از خاورمیانه تاکید کرده است.

کورنیش: گفتگوهای زیادی در مورد این تصمیم اخیر ترامپ در کنگره صورت گرفته و شواهد متعددی درباره علل این تصمیم‌گیری وجود دارد. آیا رئیس جمهور واقعا تهدید‌های قریب‌الوقوعی را حس می‌کرد که دست به صدور چنین فرمانی زد.

اوردونز: نه، او در روزهای اخیر گفت که سلیمانی قصد داشت حملات جدیدی را علیه اهداف آمریکایی انجام دهد. ترامپ در مورد نوع حملات مکان آن یا به طور کلی جزئیات دیگر هیچ توضیحی ارائه نداد. اکنون، من می‌گویم مقامات دولت در جلسه کنگره حضور داشتند. پس از آن جلسه، بسیاری از دموکرات ها و همینطور سناتور جمهوری خواهان، مایک لی از یوتا گفتند که این ادعا ترامپ قابل اطمینان نیست.

مایک لی: من این اقدام را نه فقط توهینی علیه خودم که توهینی علیه کل نمایندگان می‌دانم. ما همه سوگند خورده‌ایم که طبق قانون اساسی آمریکا رفتار کنیم، اما این کار رئیس‌جمهور دقیقا نقطه مقابل قانون بود.

اوردونز: اما بیشتر جمهوری خواهان پس از خروج از جلسه ضمن حمایت از ترامپ اقدام او را قانونی دانستند، من فکر می‌کنم این اظهارنظر آن‌ها ثابت می‌کند که موضوع تا چه حد سیاسی است.

کورنیش: رئیس‌جمهور دیگر چه چیزی باید درباره استراتژی‌اش بگوید.

اوردونز: خوب، او گفت که آمریکا هنوز گزینه‌های مختلف را ارزیابی می‌کند. یکی از اقداماتی که بالافاصله انجام داد این بود که تحریم‌های اقتصادی جدیدی را اعمال کرد، هرچند که تحریم‌های فعلی هم به اندازه کافی سخت هست و مشخص نیست که فشارهای اقتصادی چقدر دردناکتر قرار است، بشود. رئیس‌جمهور ترامپ همچنین متحدین آمریکا مانند آلمان و فرانسه را برای خروج از برجام و همراهی با واشنگتن تحت فشار قرار می‌دهد. او از آنها می خواهد كه همه با هم روی توافقی تازه و در عین حال قوی‌تر کار کنند. البته او باز هم، هیچ جزئیات در مورد این توافق مد نظرش ارائه نمی‌دهد. او همچنین می‌خواهد متحدین آمریکا به ویژه اعضای ناتو بیشتر در خاورمیانه درگیر شوند، هرچند که باز هم خواسته اصلی‌اش مشخص نیست.

کورنیش: فرانکو اوردونز، بسیار متشکرم.

اوردونز: متشکرم

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب انتخاب، تاریخ انتشار:27دی ماه 1398، کدخبر: www.entekhab.ir،524253

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
ترامپ داره هر روز شرایط مذاکره رو پیچیده تر وسخت تر میکنه به نظرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین