پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
وزیر دفاع گفت: آمریکایی‌ها علاقه مند نیستند که ملت ما از جوانب مثبت برجام بهره مند شوند به هر حال دشمن، دشمن است و کارش سنگ اندازی است.

شعار سال: چهارمین جشن ایثار همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن پیش از ظهر سه شنبه با حضور وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این برنامه گفت: هر کدام از ما در مقام صحبت درباره ایثارگران حالت خضوع و خشوع داریم. امام خمینی (ره) هم وقتی به اینجا می رسند می گویند زبان و قلم قاصر است از وصف ایثار و جانبازی ایثارگران. اما عظمت ایثارگران بزرگوار ما و آنچه آنها را در تاریخ ما ماندگار کرد چه بود؟ چه عاملی سبب شد که خانه و دیارشان را ترک کنند و برای رسیدن به یکی از دو پیروزی بزرگ که یکی شهادت و دیگری پیروزی دنیایی بود خطر کنند.

وی افزود: آنچه مهم بود اعتلای کلمه حق بود و احیای مکتب اسلام. همان اسلامی که پیامبر در راه تبلیغش شکنجه ها کشید و امام علی (ع) در راه اعتلایش همه مصائب و نامردمی هایی که انتظار نمی رفت بعد از رحلت پیامبر (ص) بر او روا بدارند، تحمل کرد. بعد از آن هم که امام حسین(ع) در این راه پرچمی را برافراشت که مسیر عزت، عظمت و زندگی را به همه ابنا بشر آموخت و مکتب حسین (ع) به عنوان مکتب آزادگی نام گرفت.

وزیر دفاع ادامه داد: ایثارگران ما در وقایع در دهه های اخیر عاشورا را تکرار کردند و انقلاب در بسیاری از ابعادش به عاشورا شبیه بود. ملت یکپارچه و یک آهنگ ایران برای احیای مجدد اسلام به عرصه آمدند وهر گونه هزینه متصور را در این هزینه متقبل شدند. امروز هم این ملت برای صیانت از اسلام و نظام در صحنه است بنابراین دو دلیل عمده استقامت ملت ما طی سال های گذشته اعتلای کلمه حق و صیانت از مرزهای جغرافیایی و معنوی ایران و اسلام بود. ما توطئه های مختلف را پشت سر گذاشتیم تا به سال های جنگ رسیدیم که شبیه به جنگ احزاب بود در آن زمان نظام نوپا بود و تقریبا همه کشورهای جهان علیه ما متحد شدند.

دهقان گفت: ملت ما به این مساله ایمان داشت که وعده های خدا حق است. متاسفانه ما این روزها به خاطرات آزادگان کم توجه ایم. می توان این خاطرات را دستمایه تولید آثار هنری و ادبی کرد، ایثارگران تاریخ ملت ما را ساختند و روایت گران باید آن را به تصویر بکشند. اما آیا آنچه انجام شده کفایت می کند؟ پاسخ منفی است و ما بیش از آنچه قدم برداشته ایم باید قدم برداریم. همت ما باید در زنده نگه داشتن آرمان مورد نظر نه با حرف و شعار، بلکه با عمل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: دفاع مقدس صحنه بزرگی شد تا ملت ما نقاشی بزرگی بکشد تا الهام بخش دیگر ملت ها باشد، ما خسارات و خرابی های زیادی را تحمل کردیم، انسان های وارسته ای را از دست دادیم تا به موقعیت امروز برسیم. مهم این است که بتوانیم آنچه را به دست آورده ایم پاس بداریم تا بگوییم میراث دار ایثارگرانیم. ما طی سال های گذشته اسلام و جمهوری اسلامی را بیمه کردیم و قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشیدیم. توانستیم ثابت کنیم که یک نظام با اتکا به اسلام کار کند و بلندترین گام های سازندگی را بردارد و در سخت تری شرایط تحریم بزرگترین موفقیت ها را به دست آورد.

وزیر دفاع با اشاره به برجام گفت: آمریکایی ها علاقه مند نیستند که ملت ما از جوانب مثبت برجام بهره مند شوند. به هر حال دشمن دشمن است و کارش سنگ اندازی است اما آیا آنچه در مذاکرات و برجام انجام شد، باخت بود؟ پاسخ منفی است. اگر وضع فعلی و گذشته را مقایسه کنیم تداوم وضعیت قبلی که تحریم روی تحریم بود و ما را به عنوان یک خطر جهانی معرفی می کرد، اصلا خوب نبود. در این شرایط همه پذیرفتند که باید مسیری را انتخاب کرده و پیش برد و خطوط قرمز نظام را در آن در نظر داشت، در این مسیر هم اگر روحیه مقاومت و ایثار نبود ما در هم می شکستیم، اگر ایثارگری همسران شهدا و خانواده های جانبازان در این سال ها نبود مگر این حرکت می توانست ادامه پیدا کند؟ به طور طبیعی دست خدا با جماعت است.

دهقان در پایان سخنانش گفت: حرکت های منطقه مانند تحرکات نیروهای مقاومت در لبنان، یمن، سوریه و ... الهام گرفته از انقلاب ماست و همگان فهمیده اند پیروزی در دل مقاومت و ایستادگی است.

در پایان این مراسم وزیر ارشاد هدایایی را به وزیر دفاع اهدا کرده و از دست اندرکاران جشنواره تئاتر مقاومت و خرمشهر چون مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دبیر این جشنواره و ... تقدیر به عمل آمد. به جمعی از کارکنان وزارت ارشاد نیز تندیس ایثار اهدا شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395، کد مطلب: 3743046:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین