پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: جلسه‌ای با آقای خاتمی بعد از این اتفاق نداشتیم. در واقع فقط رایزنی با شورای نگهبان می‌تواند مشکل رد صلاحیت را حل کند.

شعار سال: «علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره برنامه شورای عالی سیاستگذاری باتوجه به رد صلاحیت بسیاری از اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان و راهبرد اصلاح طلبان در شرایط فعلی گفت: قبلا راهبردی که در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاب شد این بود که اصلاح‌طلبان هرجا کاندیدا داشته باشند از آن کاندیدا حمایت می‌کنند. به عبارت دیگر به کاندیداهای اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات باید اتکا کرد، هرچند هم تعدادشان کم باشد. بنابراین موضوعی به نام ائتلاف قبل از مجلس منتفی است و نخواهیم داشت.

او افزود: شورای عالی سیاست‌گذاری هر یکشنبه جلسه برگزار می‌کند. یکشنبه قبل یعنی همان اولین روز اعلام صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های مرکزی نظارت، جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری خود به خود محور همین بحث بوده و گزارشاتی که دادند، این بود که یک رد صلاحیت عمومی در رابطه با اصلاح‌طلبان اعمال شده است. یعنی در واقع، اصلاح‌طلبی از طرف هیئت مرکزی نظارت رد شد در نتیجه صلاحیت اصلاح‌طلبی نیز رد شد. بنابراین هرکس اصلاح طلب بوده، ردصلاحیت شد و این رد صلاحیت موردی و عمومی نبود.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات بیان کررد: در مرحله قبل که هیئت اجرایی رد صلاحیت کرد رد صلاحیت‌ها موردی بود، یعنی اصلاح‌طلبان زیادی بودند که تأیید شدند و عده‌ای بودند که پاسخ استعلام‌ها در موردشان منفی بوده یا گزارشاتی که در جلسه هیئت اجرایی داشتند باعث شد عده‌ای رد شوند. به نوعی رد صلاحیت‌ها یک مبانی برای خود داشت هرچند برخی ممکن است سیاسی رد شده باشند ولی ردصلاحیت برخی، موردی بود. در دوره قبل عموما اصلاح‌طلبان به عنوان اصلاح طلبی رد صلاحیت نشدند.

او در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان جلسه‌ای درباره وضعیت رد صلاحیت‌ شده‌ها داشتند یا خیر؟ گفت: جلسه‌ای با خاتمی بعد از این اتفاق نداشتیم. در واقع فقط رایزنی با شورای نگهبان است که می‌تواند این  مشکل را حل کند یعنی این ردصلاحیت‌های عمومی و فله‌ای، ممکن است در آنجا تجدیدنظر شود. فقط همین امید باقی مانده و کار دیگری  نمی‌توان انجام داد..

صوفی در پاسخ به این سوال که چند نفر از احزاب اصلاح‌طلب در سراسر کشور کاندید شده‌اند که تائید یا رد شده باشند، عنوان کرد: این آمار را به تفکیک نداریم.

او درباره حزب پیشرو اصلاحات نیز گفت: از حزب ما 18 نفر کاندیدا شدند که فقط 2 نفر از سراسر کشور تأیید شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره پیش بینی‌ بسیاری از اصولگراها و یا حتی اصلاح‌طلبان مانند صادق زیباکلام مبنی بر اصولگراشدن مجلس یازدهم گفت: این به نفع یک جریان است یعنی اینکه انتخابات به هر حال یک صحنه‌ مبارزاتی است. صحنه‌ای است که جریانات سیاسی  با هم رقابت می‌کنند برای اینکه بتوانند کرسی‌های مجلس را در اختیار بگیرند. وقتی یک جریان سیاسی حذف می‌شود معنایش این است که خود به خود از قبل تصمیم گرفته شده که مجلس در اختیار یک جریان سیاسی، باشد.

او درباره اعتراض به رد صلاحیت‌شدنش اظهار کرد: من اعتراض کردم البته اولش قصد نداشتم اما بعد مشاهده کردیم که توصیه‌ شورای عالی، این بود که کاندیداهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده اعتراض کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29 دی 1398، کدخبر: 952060، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین