پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۵۶۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
امروز بانک دی علاوه بر انتشار عملکرد نه ماهه نخست در خصوص وضعیت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت نیز شفاف‌سازی کرده است.

شعار سال: زیان انباشته بانک دی تا پایان پاییز به ۱۲ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است. زیان انباشته این بانک تا پایان نیمه نخست سال حدود ۱۰۸۰۰ میلیارد تومان بود. این بانک با سرمایه ۶۴۰ میلیارد تومانی نیازمند افزایش سرمایه سنگین به منظور خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.

بر اساس محاسبات، ارزش املاک این بانک و همچنین با در نظر گرفتن ارزش نیروگاه دماوند، منابع لازم جهت انجام افزایش سرمایه و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را همچنان دارا نیست. در شفاف‌سازی بانک دی در این خصوص برنامه نخست بانک، ابتدا کاهش زیان انباشته از طریق واگذاری املاک و در مرحله بعد تلاش برای انجام افزایش سرمایه به منظور خروج از قانون ورشکستگی است.

 باید توجه داشت که به ازای هر میلیارد تومان زیان انباشته بانک دی باید ۲ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته باشد تا بتواند از مشمولیت ماده ۱۴۱ خارج شود. اگر فرض شود زیان انباشته بانک دی تا پایان سال ۹۸ به ۱۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد این بانک باید حدود ۲۵٫۵ هزار میلیارد تومان مازاد تجدید ارزیابی دارایی داشته باشد تا بتواند از قانون ورشستگی خارج شود. اما دارایی‌های موجود دارای چنین پتانسیل نیستند و بر این اساس لازم است ابتدا برنامه واگذاری دارایی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 برای مثال اگر بانک دی موفق به شناسایی سود حدود ۵ هزار میلیارد تومانی با فروش دارایی‌ها محقق کند و زیان انباشته بانک تا پایان سال به ۸ هزار میلیارد تومان برسد در نتیجه میزان منابع لازم برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان (حدود ۳۸ درصد کمتر از قبل) است. البته همچنان سایر احتمالات نیز ممکن است مطرح شود با این حال مسیر سختی پیش روی بانک دی وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت صدای بورس، تاریخ 1 بهمن 98، کد مطلب: 411366: www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Latvia
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
2
الانه که ملت بریزن جلو بانک برای خالی کردن حساب و جای تاسف داره اینقد بی اعتمادی مردم با بانک ها و دولتی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین