پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
با وجود اینکه ایران به مناسبت عید چینی‌ها برای میزبانی از گردشگران این کشور چند ماهی است که در حال آماده‌سازی است اما به دو علت «حوادث اخیر منطقه‌ای و سقوط هواپیمای اوکراینی» و همچنین «انتشار ویروس کرونا» احتمالا امسال عید چینی‌ها با حضور تعداد خیلی کمتری توریست‌ چینی در کشورهای مختلف از جمله ایران نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد.

شعار سال: وزارت گردشگری اوایل امسال پس از بررسی ۸۴ کشور و با در نظر گرفتن ۱۳ شاخص و بیش از ۶۰ زیرشاخص ۳۰ کشور هدف بازار گردشگری را شناسایی و اولویت‌بندی کرد تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازاریابی و تبلیغات جذب توریست را انجام دهند. در این طبقه‌بندی چین به عنوان اولین و اصلی‌ترین بازار هدف شناسایی شده تا با برگزاری مراسم مخصوص چینی‌ها در ایران جذب گردشگر به کشور صورت بگیرد.یکی از رویدادهای مهم در تمامی کشورها مربوط به سال نو است؛ در حال حاضر نیز با توجه به اینکه چین در رده اول بازارهای هدف گردشگری قرار دارد، سال نو چینی می‌توانست فرصت خوبی برای جذب گردشگران چین به کشور محسوب ‌شود. عید چینی‌ها از ۴ بهمن آغاز شد و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد از همین رو ایران نیز امسال برای دومین بار میزبانی گردشگران چینی در ایام عید چینی‌ها را به عهده دارد. این رویداد با مشارکت بخش خصوصی با نام «قرن‌ها دوستی» برگزار می‌شود که در برگزاری آن ۹ استان کشور نیز فعالیت دارند.

کرونا، علت ناکامی در جذب توریست!

تاکنون ایران با اقداماتی همچون لغو روادید، ایجاد شرایطی همسو با ذائقه گردشگران چینی و برگزاری چنین برنامه‌هایی سعی در جذب بیشتر گردشگران چینی به کشور داشته است؛ سالانه ۱۰۰ هزار توریست چینی وارد ایران می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران قصد دارد طی چهار سال ۲ میلیون گردشگر چینی را به کشور جذب کند. در همین راستا فعالان این حوزه با آسان کردن شرایط سفر به ایران انتظار داشتند در جشن سال نو چینی‌ها ایران میزبان تعداد قابل توجهی از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های چینی باشد. همچنین با توجه به نتایج سفر اخیر بخش خصوصی به چین احتمال می‌رفت ایران با چنین راهکارهایی سهم قابل توجهی از بزرگ‌ترین بازار گردشگرفرست دنیا را در اختیار بگیرد.

جشن «قرن‌ها دوستی» در ۹ استان تهران، البرز، اصفهان، یزد، فارس، کرمان، همدان و مناطق آزاد قشم و کیش از تاریخ ۴ تا ۲۰ بهمن برگزار می‌شود که در آن برای ترغیب بیشتر گردشگران چینی به سفر به ایران برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که برخی از این برنامه‌ها و پیشنهادهای تشویقی و خلاقانه ازسوی مسوولان استان‌ها در نشست با بخش‌خصوصی مطرح شده است.علاوه بر آن برای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر گردشگران چینی به انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر فعالیت‌هایی همچون طراحی گشت‌های ویژه و متناسب با سلایق چینی‌ها و سرو غذاهای چینی یا غذاهای ایرانی خورشتی و آبدار در رستوران‌ها نیز در ایران انجام می‌شود. همچنین تخفیف‌هایی برای ورودیه اماکن گردشگری و موزه‌ها، مراکز اقامتی، پذیرایی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و... در نظر گرفته شده است.

اما در حال حاضر دو عامل که شامل حوادث اخیر منطقه‌ای و انتشار ویروس کرونا در چین می‌شود موجب شده که برنامه‌ریزی‌های مسوولان گردشگری برای سال‌نو چینی‌ها برای جذب بیشتر گردشگر با شکست مواجه شود به طوری که برگزارکنندگان این رویداد با توجه به سال گذشته پیش‌بینی می‌کردند که امسال حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار گردشگر چینی برای تعطیلات سال نو به ایران سفر کنند اما با وجود این دو عامل چنین نخواهد شد و عملا برنامه گردشگران خارجی به حالت تعلیق درآمده است.به تازگی ویروسی به نام کرونا در چین شیوع پیدا کرده که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا قسمت فوقانی گلوی افراد شده و در نهایت به مرگ فرد مبتلا می‌انجامد. بر اساس مطالعات انجام شده دانشمندان دریافتند که منشأ این ویروس کشنده حیوانی است و طبق خبرها این ویروس به سرعت در حال انتشار است و با توجه به سفر چینی‌ها به سایر کشورها یا ورود مسافران به این کشور باعث انتقال این ویروس در سطح جهان شده‌ است. به طوری که تاکنون موارد ابتلا به این ویروس مرگبار چینی در ۱۱ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، ژاپن و... مشاهده و گزارش شده است. در همین راستا دولت چین برای کنترل و جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس راه‌های ورودی و خروجی برخی شهرها در این کشور را بسته است.

خطراتی که این ویروس ایجاد می‌کند به اندازه‌ای جدی است که سفارت ایران در پکن در پی شیوع ویروس کرونا با صدور اطلاعیه‌هایی از ایرانیان مقیم چین خواسته که از حضور در اماکن پرتردد خودداری کنند و به مسافران ایرانی هم توصیه‌های لازم را در این خصوص کرده است. همچنین اعلام کردند: ایرانیانی که قصد سفر به چین را دارند پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد کرده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند.به گزارش «دنیای اقتصاد» فعالان این حوزه اعلام کردند در همین مدت کوتاهی که از عید چینی می‌گذرد حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد از گردشگران چینی که قصد ورود به ایران را داشته‌اند تاکنون سفر خود به کشور را لغو کرده‌اند؛ بنابراین مقامات گردشگری باید به‌دنبال اولین فرصت و ایجاد بهانه‌ای جدید برای دعوت از گردشگران چینی به ایران باشند تا بتوانند این اختلال در برنامه‌های ایجاد شده را که در راستای جذب گردشگران چینی بوده است جبران کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1398، کدخبر: 3619895، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
همینجوریس توریت ها با ترس به ایران می اومدن با وجود قضیه برخورد موشک به هواپیما ، کرونا هم بهش اضافه شد دیگه صنعت توریسم با رکود مواجه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین