پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
معاون گردشگری تصریح کرد: پیگیر لغو پروازها هستیم، نه به این معنا که بگوییم ۷۰ درصد کنسل شده تا ۳۰ درصد باقی مانده خودشان را کنار بکشند و از سفر به ایران منصرف شوند. ولی منکر کنسل شدن تورهای ورودی نیستیم و این اتفاقات تاثیر صد در صدی در این حوزه داشته است.

شعار سال: ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با تاکید برآنکه بهتر است خبرهای منفی را برجسته نکنیم، درخصوص لغو تورهای ورودی گردشگران خارجی گفت: نمی‌گوییم که اتفاقات اخیر در حوزه گردشگری تاثیر نداشت؛ طی سال‌های گذشته شاهد وقوع اتفاقات زیادی بودیم که از خروج آمریکا از برجام گرفته تا مسائل درخصوص پهباد و... را دربرمی‌گرفت، اما توانستیم به سرعت این مسائل را ترمیم کنیم. اکنون هم طبیعی است که در شرایط خاصی قرار داریم و چنین اتفاقاتی بیفتد. البته باتوجه به آنکه در فصل پرمسافر نیستیم نمی‌توانیم آمار درصدی ارائه دهیم.

او ادامه داد: وقتی کشور در حالت التهاب قرار دارد، طبیعی است که سفرها کم شود. مسیر پروازی نیز یکی از بخش‌هایی است که مسافر برای ما می‌آورد و برایمان مهم است و پیگیر لغو پروازها هستیم، به این معنا نیست که بگوییم ۷۰ درصد کنسل شده تا ۳۰ درصد باقی مانده خودشان را کنار بکشند و از سفر به ایران منصرف شوند. ولی منکر کنسل شدن تورهای ورودی نیستیم و این اتفاقات تاثیر صد در صدی در این حوزه داشته است. اما این موضوع می‌تواند با آرامشی که کشور به خود می‌گیرد، خیلی زود به حالت اول بازگردد و با توجه به آنکه فصل پرمسافر ایران از اسفندماه آغاز می‌شود، امیدواریم فصل خوبی در حوزه گردشگری پیش رو داشته باشیم.

تیموری درخصوص معرفی بازارهای جدید در شرایط فعلی گفت: تحقیقات بازار انجام دادیم و این یک فعالیت مستمر است. وقتی در یک بازار هدف به مشکل می‌خوریم، سعی می‌کنیم بازارهای دیگر را رصد و پیدا کنیم. مرتب این کار اتفاق می‌افتد. اگر ببینیم در یک کشور همسایه به هر دلیلی روابط با مشکل رو به رو شود، به سراغ کشور دیگری می‌رویم.

معاون گردشگری اذعان داشت: تمام کشورهای همسایه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی که بهمن ماه برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند. ضمن آنکه خواستار برگزاری نشست‌های B۲B شدند. بازارهای همسایه علاقه‌مند هستند تبادل گردشگر با ما داشته باشند. حدود ۳ ماه است که بر روی بازار شبه قاره متمرکز شده‌ایم و بازارهای آسیای میانه هم مستعد هستند. در حوزه ترکیه نیز ورود کرده‌ایم و با یک اطلاع‌رسانی تعداد گردشگران ورودی ما از ترکیه دو برابر شده است.

تیموری در خصوص برگزاری نشست‌های B۲B با عمان و چین و نتیجه حاصل از آن گفت: برای فصل پرمسافر پیش رو شاهد افزایش درخواست سفر از سوی این کشورها بودیم و اگر از تاثیرات اتفاقات اخیر عبور کنیم، در بازار چین و عمان افزایش را شاهد خواهیم بود.

او درخصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در شرایط فعلی و احتمال حضور نیافتن کشورهای مدعو گفت: از ۳۰ کشور بازار هدف برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم. در سال‌های قبل هم این دعوت‌ها انجام می‌شد اما این بدان معنا نیست که حتما باید همه آنها شرکت کنند. بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که داریم باید رویدادها را اطلاع دهیم ما دعوت می‌کنیم و حضور و عدم حضور آنها به تصمیمات خودشان بستگی دارد. هنوز یک ماه تا زمان برگزاری نمایشگاه فرصت داریم و حضور حداقل ۶ کشور قطعی شده است و غرفه گرفته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 23 دی 98، کد مطلب: 859371: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
واقعا ضربه سختی به کشور وارد شد و انتقام سختی گرفته شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین